fallback

68% от българите заплащат поръчаната онлайн стока в брой при доставка

За над 63% от онлайн бизнесите по света разнообразието в методите за плащане е основно конкурентно предимство, сочи проучване на Paysafe

12:47 | 08.12.21 г.

68% от българите предпочитат да заплатят поръчаната стока онлайн в брой при доставка. Този процент е почти два пъти по-висок в сравнение с други европейски пазари – Германия (33%), Австрия (32%), Великобритания (35%). Като причина може да се посочи нежеланието на българските потребители да споделят финансовите си данни онлайн, заради притеснение от измами. Това сочи ново проучване на Paysafe.

Това не е изненада предвид факта, че голяма част от местните онлайн бизнеси (85%) споделят за висок брой кибератаки от началото на пандемията. На свой ред близо 60% от малките и средни предприятия в България смятат, че именно разнообразието в методите за плащане е ефективна стратегия за минимизиране на тези измами, особено когато от началото на 2020 г. до момента техният брой в страната е нараснал с 41%.

Изводите на специализираната платформа за разплащания са част от годишно допитване „Изгубени в трансакциите“, в което 918 малки и средни онлайн бизнеси в САЩ, Бразилия, Обединено Кралство, Канада, България, Италия, Германия и Австрия споделят как се е променило портфолиото им от платежни методи в последните 12 месеца.

За 65% от търговците в България използването на дигитални портфейли има значително влияние върху процента на завършени покупки онлайн. Пандемията от COVID-19 трайно измени потребителското поведение и предпочитанията към един или друг метод за плащане онлайн, което на свой ред ускори нуждата сред бизнеса от промени в посока по-голямо разнообразие на платежните методи, коментират от Paysafe след проучването, направено между 22 октомври и 1 ноември.

Кой от следните методи предлагате при онлайн плащането си, какво планирате да предложите през следващите 12 месеца?

Плащането с карта се запазва като най-широкоразпространения метод, като за България процентите са показателни – 71% от потребителите избират да платят с дебитна карта при поръчка, констатира специализираната платформа за разплащания.

Любопитна тенденция е, че в портфолиото от платежни методи криптовалутите заемат все по-видимо място. Така например, проучването сред държавите сочи, че близо 48% от бизнесите планират да включат криптовалутите като опция за плащане възможно най-скоро (56% за България). В нашата страна този процент също е висок – близо 40% от МСП планират това да се случи в следващата една година.

Наред с предотвратяването на измами, онлайн бизнесите с приоритет правят избора си на доставчици на плащания, за да намалят процента на незавършени покупки. Само за последните 12 месеца търговците сочат, че причина за незавършване на поръчката е отказ на използваните карти за плащане (24%) или липса на желан методи за плащане (при 16% от потребителите).

„От началото на пандемията все повече онлайн бизнеси научиха по трудния начин, че липсата на безпроблемно и сигурно потребителско преживяване при плащане може да убие продажбите им“, коментира Росен Метев, вицепрезидент платежни услуги в Paysafe.

Той поясни, че 54% от българските търговци посочват пандемията от COVID-19 като основна причина за ускореното диверсифициране на опциите за плащане.

Според него потребителите изискват повече алтернативни методи за плащане от всякога, а тенденцията показва, че не се очаква това да се промени в близко бъдеще.

Виждали ли сте забележимо въздействие върху процента от продажбите, използвайки някой от следните методи на плащане през последните 12 месеца?

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:04 | 14.09.22 г.
fallback