fallback

Тексас се бори да запази водещите си позиции във винопроизводството

Производителите в щата напоследък се преориентираха от разновидности на бордото към сортове, виреещи в по-сухо време

16:00 | 03.09.13 г.
Автор - снимка
Редактор

Тексас е петият по големина щат в САЩ по производство на винени гроздове и вина. В него има 275 винарни, които произвеждат по 3 млрд. галона вино годишно и имат продажби за 1,8 млрд. долара. Климатът и маркетинга обаче затрудняват позициите на щата на фона на конкуренцията с Калифорния, Орегон и други области, произвеждащи вино, пише в свой анализ Bloomberg.

„Производителите на вино и лозарите в нашия щат са сред най-смелите, най-храбрите и най-измъчените фермери на планетата", написа колумнистът Дейл Робъртсън в Houston Chronicle миналия месец. "Студовете, градушките и сушата постоянно нанасят щети".

Всъщност внезапната студена вълна през пролетта на 2013 г. уби по-голямата част от реколтата в лозовите масиви във Високите равнини, като някои производители изгубиха цялата си продукция.

Докато сушата е опустошителна за повечето култури, виното става най-хубаво, когато лозята са стресирани от липса на вода. Производителите в Тексас напоследък се преориентираха от разновидности на бордото към сортове, виреещи в по-сухо време като темпранийо и шира.

По-доброто грозде обаче означава и по-малко грозде, така че много от винарните са принудени да внасят суровина от Калифорния. По закон ако повече от 75% от съдържанието на дадено вино е направено от грозде, внесено от друг щат, то трябва да бъде обозначено като "за продажба само в Тексас". Така че вината със 74% съдържание на калифорнийско грозде могат да бъдат обозначени като вина от Тексас.

"Качеството сериозно се е повишило, но не и броят на винарните, произвеждащи това качество", коментира Джесика Дъпуй, която пише за вина в Texas Monthly Magazine.

"Най-добрите като McPherson Cellars, Duchman Family Winery и Pedernales Cellars произвеждат само от местно грозде. Но няма достатъчно насаждения, за да могат да произвеждат толкова вино, колкото биха могли да продават", допълва тя.

Повечето от вината им се продават само в самите винарни, а по-добрите ресторанти не могат да се доберат до най-добрите вина. Онези, които успяват, са твърде скъпи за повечето гости, които могат да си купят отлични испански, френски или италиански вина на по-ниски цени.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:16 | 11.09.22 г.
fallback