fallback

Volvo и Mitsubishi на път да се изтеглят от САЩ

Acura също мисли да напусне щатите и да се ориентира към нови пазари

16:42 | 28.05.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Още две компании са на път да се откажат от пазара в САЩ заради ниските си продажби и слабата конкурентоспособност на своите модели, прогнозира изданието 24/7 Wall St. Това са Volvo и Mitsubishi, които може да последват Suzuku през 2014 г. Volvo среща сериозни трудности в САЩ, където се конкурира не само с General Motors и Toyota, но и с германските производители на луксозни автомобили BMW, Mercedes-Benz и Audi. Основният проблем на скандинавците е малката им гама от седани, кросовъри и всъдеходи, които са най-популярни на местния пазар. Само през април пазарният дял на Volvo в САЩ е спаднал с 0,3%. За първите 4 месеца от годината шведите са продали 19 571 нови коли, което е с 8% по-малко от същия период през 2012 г. Колкото до Mitsubishi Motors, там проблемите са още по-сериозни. За 2012 г. японците са реализирали по-малко от 60 000 автомобила в САЩ. Това е с 20 000 по-малко от 2011 г. Голям проблем за компанията е негативният имидж на марката, припомня 24/7 Wall St. Производителят заема едва 30-о от общо 33 места в класацията за надеждност, създадено от компанията J.D. Power & Associates. Към нови територии и пазари се ориентира и създадената специално за САЩ марка Acura. Подразделението на Honda навърши 30 години и неговите собственици смятат да насочат поглед към развиващите се страни. Сред тях попадат Русия, Бразилия и държавите от Средния Изток. По-рано тази година японците обявиха, че през 2014 г. смятат да излязат на пазарите в Русия и Украйна. Година по-късно марката ще се появи в Бразилия и Средния Изток, и ще направи опит да се наложи успешно на най-големия световен пазар на автомобили - този в Китай. Специално за китайския и руския пазар Acura смята да наложи по-големи модели, като MDX, TL и RLX. Промяната на ориентацията ще засегне и бъдещата суперкола NSX, която се разработва и ще се произвежда в САЩ. Тя трябва да излезе догодина, но все още не е ясно под коя марка - Acura или Honda, разкрива един от представителите на компанията в САЩ - Джеф Конрад. В Западна Европа обаче марката няма да се появи, добави Конрад. Основната причина е спадът на продажбите на автомобили в региона. Затова пък компанията ще се опита да се наложи в Източна Европа и Южна Африка, където новите богаташи се ориентират към купуването на автомобили от премиум-сегмента. Според анализатори, пазари като Турция, например, са идеални, защото там Acura не се продава и може спокойно да се превърне в символ на висок обществен статус. Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:02 | 06.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още