fallback

Антикартелно разследване заплашва автопроизводители в Китай

Според местните власти концерните продават твърде скъпо луксозните си автомобили

11:10 | 30.07.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Най-големият автомобилен пазар в света - Китай, може да докара големи неприятности на германските и другите чуждестранни производители на луксозни автомобили. Според материал на местната новинарска агенция Синхуа те са заплашени от разследвания на антикартелния орган заради твърде високите си цени.

Чуждестранните производители отчитали при продажбата на своите луксозни автомобили в Китай твърде високи печалби. Те са с 30 на сто по-високи от средното за света, цитира Синхуа представител на тази организация. Някои внесени в Китай коли били два пъти по-скъпи, отколкото в други части на света, предава агенцията и дава за примери джипа на Audi Q7 и на BMW - X5, както и някои модели на Land Rover.

Audi отхвърли обвинението: „Голяма част от разликите в цените се дължи на данъците," каза говорител. В допълнение трябвало да се вземат предвид също и разходите за оборудване. Много от богатите китайци, които посягат към скъпата лукс класа - като такива на немската марка, искат и скъпи технически тънкости и изискан интериор. При това автомобилните производители се радват на доста добър марж. В допълнение търсенето в Китай все още е голямо, въпреки че темпът на растеж се забавя. Лидер в премиум сегмента в Китай е Audi, следван от BMW и Mercedes. Експертите очакват, че луксозният сегмент там ще расте по-бързо през следващите няколко години в сравнение с общия пазар. С около 2,7 до три милиона продадени кола през 2020 г. Китай може да изпревари САЩ като най-голям премиум пазар в света. От възможни антитръстови разследвания в автомобилната индустрия според директора продажби на BMW Иън Робъртсън в момента не е засегнат нито един производител. "Няма никаква дискусия за това", а компанията му не е бил обект на разследване. Данъкът върху вносните автомобили в Китай е в размер на 25 на сто, без значение какъв вид е колата. Към това следва да се добави и данъкът върху добавената стойност от 17 процента и данък върху потреблението, който се увеличава с размера на двигателя.

Европейските автомобилни производители наскоро изразиха опасение от евентуално въвеждане на наказателни мита за колите във връзка с търговския спор между ЕС и Китай за соларните продукти. Спорът за възлизащия на милиарди долари соларен пазар бе решен едва в края на седмицата.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:27 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още