fallback

Няма бързо решение в спора между Франция и Daimler

Вчера върховен съд в Париж отмени забраната за продажба на германските автомобили, но окончателното решение още не е взето

21:41 | 28.08.13 г.
Автор - снимка
Създател

В спора за използването на нов охладител за климатичните системи в автомобилите на Daimler не се очертава бързо решение – дори и след вчерашната присъда на съда в Париж, която представлява частична победа за германския производител на автомобили. 

Двата фронта остават силно раздалечени, предава Ройтерс. Daimler има опасения за сигурността на новия охлаждаш препарат 1234yf. За разлика от него двата производителя  Honeywell и Dupont потвърждават своята позиция. „DuPont е уверен, че новото вещество 1234yf може безопасно да се използва в автомобилни климатични системи", съобщиха от компанията в сряда. Honeywell пък заяви, че "налице са бюрократични маневри с отрицателни последици за околната среда".

Във вторник Върховният административен съд на Париж реши в предварително разпореждане, че Франция трябва да позволи продажбите на компактните модели на Mercedes, които преди това бяха забранени за продажба в страната. Въпреки това основното решение трябва да бъде взето от т. Нар. Conseil d'Etat (върховния съд).

В свое изявление от сряда производителят на охладителя Dupont поясни, че решението няма влияние над факта, че директивата на ЕС за изменението на климата продължава да е валидна. Тя предвижда производителите на автомобили да използват по-екологично чистия препарат 1234yf в своите автомобили. "Ние твърдо вярваме, че Комисията ще продължи да работи, за да се гарантира, че всички производители на автомобили ще спазват настоящата директива", казва Dupont.

Проблемът датира от миналата година, когато Daimler предупреди, че новият химичен агент, известен като R-1234yf, носи по-голяма опасност от пожар, отколкото се смяташе досега. Оттогава в автомобилната индустрия забушува спор относно хладилния агент в климатиците.

Преди около седмица германската Федерална служба по моторния транспорт (KBA) изготви доклад, след като Франция забрани продажбата на повечето нови автомобили от моделите на Mercedes, използващи по-стария хладилен агент. Франция заяви, че те не отговарят на новите европейски екологични стандарти. Според германското ведомство новият охладител за автомобилните климатици не представлява съществен риск за пътниците, дори ако е по-опасен от по-старата си алтернатива.  Изчерпателен окончателен доклад ще бъде представен в средата на септември.

През идните няколко месеца Европейската комисия трябва да реши окончателно дали новият охладител представлява опасност. Говорител на Европейската комисия заяви във вторник, че органът ще се запознае детайлно с решението на съда. За момента обаче ЕК не виждала да има проблем със сигурността с новия охладител.

Автомобилният производител обаче продължава да настоява че при тестове за сигурност хладилният агент се е запалил и е освободил токсичен газ. Daimler вече работел усилено над  алтернатива на спорния хладилен агент, но създаването му щяло да отнеме няколко години.

Одобреният от ЕС тип HFO-1234yf се произвежда от Honeywell и DuPont и изпуска отровния газ водороден флуорид, когато се запали. Подобна охладителна течност използва Opel в новия си кросоувър Mokka. Компанията от Рюселсхайм коментира, че няма ясни доказателства за опасност от пожар, базирайки се на тестовете за безопасност на своя модел.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:07 | 11.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още