IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Немските премиум марки привличат клиенти и от ниските класове

На фона на кризата BMW, Mercedes-Benz и Audi продават все повече малки автомобили

17:13 | 23.09.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Новата стратегия на премиум марките да произвеждат компактни и по-евтини модели дава резултат, като кара производителите на автомобили от ниските класове да нервничат. Това показва изследване на консултантската агенция Ernst & Young, публикувано от Automotive News.

Според доклада германската тройка - BMW, Audi и Mercedes-Benz, вече е започнала сериозно да "краде" клиенти от компании, с които досега никога не се е конкурирала. Германските премиум марки вече предлагат компактни модели на по-ниска цена и по този начин привличат онези купувачи, които са готови да платят малко повече, но да имат автомобил от престижен бранд.

Любопитното е, че въпреки спада на автомобилния пазар в Европа през последните 6 години, BMW записва ръст от 5%. Същото правят и Audi и Mercedes-Benz – съответно 6 и 5%. В същото време PSA/Peugeot-Citroen, General Motors Co. и Ford Motor Co., вървят надолу като продажби.

Германската тройка промени разположението на силите на пазара. За първи път в историята си BMW надмина по продажби Fiat. Основната причина е версията Gran Turismo на 3-Series. Като цяло продажбите на баварците са нараснали с 9%, а 3-Series излезе на 4-о място по резултати в Европа през август, като задмина дори Ford Fiesta.

От своя страна само за 8 месеца Mercedes-Benz записа ръст от 6% благодарение на новите си компактни модели A-Class, B-Class и CLA. Компанията предлага вече 23 модела и планира да ги увеличи с още 13 в близките 8 години. При спад от 5% на общия пазар през август, Mercedes-Benz записва увлечение с 9%.

Audi също върви нагоре, след като за 6 години удвои броя модели, които предлага. Особено важни за успеха се оказаха A1 и Q3, но най-вече А3, който успя да стигне до 6-о място по продажби в Европа, изпреварвайки Opel Corsa и Peugeot 208.

Има и още една причина за успехите – това е финансовата схема за закупуване на автомобил. Благодарение на силния платежен баланс и по-високата стойност на моделите си германската тройка е далеч пред конкурентите си. Един пример – BMW 1-Series в Германия се предлага на лизинг от 330 евро на месец, докато Opel Astra – за около 315 евро, пише Automotive News.

Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:57 | 27.08.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още