Новата стратегия на премиум марките да произвеждат компактни и по-евтини модели дава резултат, като кара производителите на автомобили от ниските класове да нервничат. Това показва изследване на консултантската агенция Ernst & Young, публикувано от Automotive News.
Според доклада германската тройка - BMW, Audi и Mercedes-Benz, вече е започнала сериозно да "краде" клиенти от компании, с които досега никога не се е конкурирала. Германските премиум марки вече предлагат компактни модели на по-ниска цена и по този начин привличат онези купувачи, които са готови да платят малко повече, но да имат автомобил от престижен бранд.
Любопитното е, че въпреки спада на автомобилния пазар в Европа през последните 6 години, BMW записва ръст от 5%. Същото правят и Audi и Mercedes-Benz – съответно 6 и 5%. В същото време PSA/Peugeot-Citroen, General Motors Co. и Ford Motor Co., вървят надолу като продажби.
Германската тройка промени разположението на силите на пазара. За първи път в историята си BMW надмина по продажби Fiat. Основната причина е версията Gran Turismo на 3-Series. Като цяло продажбите на баварците са нараснали с 9%, а 3-Series излезе на 4-о място по резултати в Европа през август, като задмина дори Ford Fiesta.
От своя страна само за 8 месеца Mercedes-Benz записа ръст от 6% благодарение на новите си компактни модели A-Class, B-Class и CLA. Компанията предлага вече 23 модела и планира да ги увеличи с още 13 в близките 8 години. При спад от 5% на общия пазар през август, Mercedes-Benz записва увлечение с 9%.
Audi също върви нагоре, след като за 6 години удвои броя модели, които предлага. Особено важни за успеха се оказаха A1 и Q3, но най-вече А3, който успя да стигне до 6-о място по продажби в Европа, изпреварвайки Opel Corsa и Peugeot 208.
Има и още една причина за успехите – това е финансовата схема за закупуване на автомобил. Благодарение на силния платежен баланс и по-високата стойност на моделите си германската тройка е далеч пред конкурентите си. Един пример – BMW 1-Series в Германия се предлага на лизинг от 330 евро на месец, докато Opel Astra – за около 315 евро, пише Automotive News.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Немските премиум марки привличат клиенти и от ниските класове
На фона на кризата BMW, Mercedes-Benz и Audi продават все повече малки автомобили
17:13 | 23.09.13 г.![<p>
<em>Снимка: Ройтерс</em></p>](/media/files/resized/article/640x360/6ea/ed6f6ce0acbeb78efcf98b35555826ea-0000158229-article3.jpg)
Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
![](/media/img/icons/article-time-icon.png)
напиши коментар
-
Най-ценните компании поведоха ралито на Wall Street
-
Кадър на деня за 17 юни
-
Проблемите на Макрон във Франция карат Европа да се тревожи за отбраната и Украйна
-
Лозарите получават по 5 млн. лв. годишно финансова помощ за растителна защита до 2029 г.
-
Военното присъствие на Русия в Судан трябва да представлява червена лампа за Европа
-
Ще разширят ли социалните придобивки за служителите си работодателите с електронните ваучери
-
Русия има само една система С-500 и тя едва ли ще повлияе на хода на войната
-
Германският бизнес настоява за „ясна корекция на курса“ от Брюксел
-
Първи на Балканите: Тестват водороден автобус по улиците на София
-
Китай изпреварва САЩ с поне 15 години при ядрените технологии в енергетиката
-
Китай губи колективната си памет с изтриване на части от интернет
-
БФБ и Централният депозитар въвеждат платформа за заемане на финансови инструменти
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Най-ценните компании поведоха ралито на Wall Street
-
Възходящ импулс владее европейските борсови индекси въпреки политическата несигурност
-
Две сделки с акции на "Синтетика" формираха почти 80% от оборота на БФБ
-
S&P 500 се колебае слабо след рекордите от миналата седмица*
-
Капитализацията на листнатите в САЩ криптоминьори удари рекордните близо 23 млрд. долара
-
По предложение на Лука Ангелов акционерите на "Градус" ще гласуват 5 млн. лв. дивидент