fallback

Volkswagen и Audi разработват революционен бензинов мотор

Двигателят ще бъде с променлива компресия

15:13 | 31.03.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Концернът Volkswagen започна разработка на сериен бензинов мотор с електрически компресор и променлива степен на сгъстяване. Германският производител възлага огромни надежди на агрегата, който нарече „революционен“, пише Autocar, цитирайки техническият директор на Audi Улрих Хакенберг. Именно инженерите на Audi работят основно върху проекта. Хакенберг обаче не уточнява как в компанията ще успеят да реализират променливата степен на сгъстяване  при мотора. Подобни двигатели вече са се появявали – през 2000 г. Saab показа 5-цилиндров мотор с обем 1,6 литра, чиято компресия може да се променя плавно от 8:1 до 14:1. Първият двигател с електрически турбо-компресор на Audi бе представен през 2012 г. Това бе 6-цилиндров дизел с обем 3,0 литра, при който въздухът се нагнетява благодарение на електричеството, а на не газовете. Електрическият компресор работи съвместно с традиционен компресор и осигурява висока отзивчивост на мотора при ниски обороти. Докато стандартната турбина се включва именно при средни и високи обороти. Тази конструкция, по думите на инженерите, позволява да се избегне турбо-дупката и да се подобри икономичността. „Постигането на по-високи показатели на икономия на горивото може да се достигне при подобряване на връзката между двигателя и скоростната кутия при движение по инерция“, допълни Хакенберг. В Audi вече имат подобна технология за автомобилите, оборудвани със скоростна кутия с двойно сцепление, но това е само първата крачка. Следващата ще бъде пълно изключване на мотора при спускане по инерция или при приближаване на светофар. Ще бъде използвана и технологията за деактивация на част от цилиндрите при ниско натоварване. Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:45 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още