Новият завод на германския производител BMW в Мексико ще произвежда по 150 000 коли на година, съобщава Ройтерс, като цитира свои източници.
Строежът на завода все още не потвърден официално от BMW. Базираната в Мюнхен компания съобщи единствено, че на 3-ти юли ще направи изявление в Мексико.
Представител на правителство на Мексико обаче е заявил пред местни медии, че новият завод на BMW ще налее в страната най-малко 1 млрд. евро. Той дори е уточнил, че заводът ще бъде позициониран или северно от Мексико Сити в щата Идалго, или в щата Сан Луис Потоси, разположен в централната част на страната.
Строежът на завода все още не потвърден официално от BMW. Базираната в Мюнхен компания съобщи единствено, че на 3-ти юли ще направи изявление в Мексико.
Представител на правителство на Мексико обаче е заявил пред местни медии, че новият завод на BMW ще налее в страната най-малко 1 млрд. евро. Той дори е уточнил, че заводът ще бъде позициониран или северно от Мексико Сити в щата Идалго, или в щата Сан Луис Потоси, разположен в централната част на страната.
Капацитет от 150 000 автомобила годишно се счита в автомобилната индустрия за минимален размер, с който една фабрика може да работи рентабилно.
За предприятието на BMW в Мексико се заговори още преди година, когато Automotive News съобщи, че компанията планира да изгради в страната ново съоръжение, в което да произвежда моделите си с предно предаване. През май тази година германският икономически всекидневник Handelsblatt писа, че заводът може да произвежда и най-популярния и продаван модел на BMW - 3-series.
С производството в Мексико, където разходите за труд са по-ниски, отколкото в Европа, компанията би могла да увеличи относително ниския марж на печалбата си при компактните модели. С подобно решение се спестяват и някои такси, свързани с различните валути и митата.
С нов завод в Мексико BMW може да снабдява и американския пазар, където търсенето на скъпи седани и спортни автомобили е високо, както и обещаващите пазари на Южна Америка. В допълнение групата хеджира производството в доларовата зона срещу колебанията на валутните курсове.
Много конкуренти също планират производство в Мексико или вече имат фабрики тук. Само преди дни решение за строеж на завод в Мексико обявиха и компаниите Daimler и Renault-Nissan. В съвместното им предприятие в Агуаскалиентес ще бъдат инвестирани около 1 млрд. евро.
Един от основните конкуренти на BMW - германската Audi, също строи завод в страната. Той е позициониран в Сан Хосе Чиапа и трябва да бъде готов през 2016 година. Капацитетът на предприятието ще бъде 150 000 коли на година.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Един от основните конкуренти на BMW - германската Audi, също строи завод в страната. Той е позициониран в Сан Хосе Чиапа и трябва да бъде готов през 2016 година. Капацитетът на предприятието ще бъде 150 000 коли на година.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.


МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ "Чернобил" е повреден
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (6 декември)
Времето във Варна на 6 декември 2025
Никулден е! Вижте какви са традиции за днес
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Границата с Гърция е отворена и в двете посоки за камиони
Заведоха седем дела след самоубийства и кризи, предизвикани от ChatGPT
Зеленски в действие: Андрий Ермак се прости и с още постове
Украински дрон удари сграда в Грозни, Кадиров обеща суров отговор
Продължава спасяването на бедстващият танкер край Ахтопол
преди 11 години И Мазда тоже! отговор Сигнализирай за неуместен коментар