Серията от сервизни акции ще струва скъпо на Ford. Вторият по големина американски автомобилен производител очаква за тази година по-ниска печалба от първоначално предвиденото. Групата вече очаква печалбата преди данъци да бъде в размер на 6 млрд. долара, заяви главният финансов директор Боб Шанкс пред инвеститори, цитиран от Bloomberg.
Преди това компанията очакваше печалба в диапазона между 7 и 8 млрд. долара. За 2015 г. базираният в Диърборн концерн очаква печалба преди данъчно облагане от 8,5 – 9,5 милиарда долара. Wall Street веднага наказа Ford, като в късната вчерашна търговия акциите се сринаха със 7,5% - най-сериозния спад от три години насам, и затвориха на ниво от 15,11 долара за акция. В началото на сесията във вторник спадът продължи с още 2,46% до 14,73 долара за ценна книга.
Ремонтите на превозни средства предимно в Северна Америка ще натоварят резултата с до 1 млрд. долара, добави Шанкс. Освен това Ford очаква по-висока загуба за Южна Америка. Също и бизнесът в Русия е проблемен. Тук автомобилостроителят очаква нетна загуба от 300 милиона долара - повече от първоначално предвидената сума.
"Бях шокирана от сумата, която ще им костват сервизните акции", казва в интервю за Bloomberg Мишел Кребс, старши анализатор в AutoTrader.com. „Бихме могли да видим и други проблеми – например влошаване на пазарите в Южна Америка и Русия".
Южноамериканските операции на Ford ще загубят 1 млрд. долара повече в сравнение с по-ранната прогноза за малка загуба за годината.
"Знаем, че сме изправени пред предизвикателства през 2014 г.", заяви главният изпълнителен директор Марк Фийлдс, който замени на поста Алан Мълали от 1 юли. „Гледаме реалността, справяме се с нея проактивно и продължаваме".
„Ние сме растяща компания на една растяща индустрия“, заяви Фийлдс. Според него глобалната автомобилна индустрия ще нарасне до 3 трлн. долара през 2020 г. от 2 трлн. долара през 2000 г.
През 2020 г. Ford очаква да продаде 9,4 млн. автомобила. За сравнение – през 2013 г. концернът успя да продаде 6,2 млн. коли. В САЩ продажбите трябва да се покачат от 2,9 млн. броя през 2013 г. до 3,5 млн. броя през 2020 г. До 2016 г. компанията планира да намали платформите на моделите от 15 на 9, като по този начин ще се спестят производствени разходи.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате