Автомобилният пазар на Китай продължава да расте, като заслуга за това имат и възобновените държавни субсидии при покупка на икономичен автомобил, съобщава Bloomberg.
През септември най-големият автомобилен пазар в света регистрира увеличение от 6,4% спрямо резултатите от година преди това. Общият брой реализирани през месеца нови автомобили достига 1,696 млн., сочат данните на Китайската асоциация на автомобилните производители. Ръстът за първите девет месеца на тази година е дори по-голям - 10% до 14,2 милиона автомобила.
Заслуга за продължаващия ръст имат и държавните субсидии, които Китай възобнови през миналия месец. Те се дават за икономични нови автомобили, чийто среден разход на гориво е в рамките на 5,9 л/100 км. Сумата за всяка кола е 3000 юана (приблизително 489 долара).
Правителството на Китай възобнови субсидиите, след като местните производители на автомобили отчетоха продължаваща загуба на пазарен дял от европейските, японски и американски компании. Около 60% от автомобилите, които имат право на субсидията, са производство на местни компании.
Чуждестранните производители обаче продължават да отчитат увеличаващи се продажби. Американският гигант General Motors Co., чийто най-голям пазар е именно Китай, вече съобщи за 15-процентов ръст в местните си продажби през септември. А най-голямата автомобилна компания в света - Toyota Motor Corp., отчете скок от 26%. При Nissan Motor Co. и Honda Motor Co. обаче е отбелязан спад от съответно 20 и 23%.
Субсидиите за покупка на икономичен автомобил бяха спрени от Китай през миналата година. Тогавашното изискване бе колата да има двигател с обем не по-голям от 1,6 литра.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Държавните субсидии водят до нов скок в продажбите на автомобили в Китай
Ръстът за септември е 6,4%, а този за първите девет месеца на годината достига 10%
15:30 | 13.10.14 г. 1Автомобилният пазар на Китай продължава да расте. Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
Експерт: И вносът, и износът от България към Китай намаляват от началото на годината
-
Бургас е лидер по въведени в експлоатация жилища у нас, но при непълни данни за София
-
Нийл Кашкари: Рано е да кажем, че растежът е спрял
-
TikTok съди правителството на САЩ заради закона за продажба или забрана
-
„Моят избор онлайн“ на Fibank комбинира най-използваните банкови услуги
-
Милионерите от Хонконг се насочват към Сингапур
-
Колко близо е Третата световна война?
-
На почивка без багаж? Всичко останало ще ви струва скъпо в самолета
-
С операция "Какавида" Франция доставя ракети Scalp четири пъти по-евтино на Украйна
-
Нереалистичните очаквания на Путин за продължителността на живота на руснаците
-
„Неохим“ и „Евро Ферт“ готвят 5-годишна сделка за дистрибуция на амониев нитрат за над 640 млн. лв.
-
Шефът на BMW: Не може да има Зелена сделка в Европа без ресурси от Китай
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
България е усвоила 33 млрд. лв. по европейски кохезионни фондове за 13 години
-
Английската централна банка се доближава до първото понижение на лихвите от 2020 г.
-
Биткойнът флиртува с най-дългата си серия загуби от октомври
-
Турската централна банка повиши прогнозата си за инфлацията
1 -
Акциите в Китай поскъпнаха след положителните данни за търговията
-
Турция отменя правилото банките да купуват облигации, деноминирани в лири
преди 9 години И САЩ така започнаха преди десетилетия - държавни субсидии за горивата, автомобилите, имотите... И стигнаха до дълг 15 трилиона. отговор Сигнализирай за неуместен коментар