Някак си встрани от автосалона в Париж остана едно друго изложение, на което бяха показани впечатляващи превозни средства. В Хановер се проведе изложба на машини за превоз на хора и товари, като някои от тях демонстрираха иновации от бъдещето.
Немалко внимание привлече кемперът Mercedes-Benz Zetros със задвижване 4х4. Като цяло тази машина си е автомобил за експедиции до трудно достъпни места. Нейната дължина е 8.4 м, като е задвижвана от 7.2-литров дизелов двигател с мощност 326 к.с. и въртящ момент от 1300 Нм.
Всъдеходът е с блокируеми диференциали на мостовете, понижаващи предавки на скоростната кутия и различни спомагателни режими при движение по труден терен. Една от системите помага на водача да намали налягането в гумите, без дори да слиза от кабината. Общо взето – машина, която може да ви закара почти навсякъде.
Освен това Mercedes-Benz Zetros е и доста луксозен. Той предлага жилищен отсек със спалня, душ-кабина, тоалетна, хол и кухня. Кемперът може да се разширява с по половин метър от двете си страни, когато е паркиран. Цената му, в зависимост от оборудването е доста впечатляваща – около 800 000 евро.
Концернът Volkswagen показа в Хановер концепт на новото поколение T-Series, носещо името Tristar. Той е предназначен не само за работа, но и за почивка и развлечения. Tristar е типичен пикап, който обаче има допълнителен багажен отсек, разположен под товарната платформа. Той се прибира като чекмедже и остава защитен от вода и кал по време на движение.
Всяка една от стените на платформата може да се сгъва, като по този начин позволява товаренето на различни приспособления. Пикапът има и втори багажник, също във вид на чекмедже, като той е разположен зад вратата на шофьора. Вътрешното пространство също е сериозно, като е оборудвано с удобни кресла, стол с интегриран в него таблет, видеоекран за провеждане на разговори и други модерни технологии.
Модерни технологии показва и концептуалният влекач Mercedes Future Truck 2025, с който германският производител се стреми максимално да ограничи действията на водача. По този начин камионът ще се движи сам, като ще може да се използва не само на полигон, но и в реални условия със сравнително висока скорост и сериозен трафик.
Машината е оборудвана с технологията Highway Pilot, която се базира на системи за безопасност и електронни асистенти като адаптивен круз-контрол, система за следене на мъртвите зони и др. В Mercedes-Benz са на мнение, че до 10 години автопилотите на големите камиони могат да бъдат факт.
Още снимки вижте в Automedia.bg


300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?