Ръководство на Националната администрация по безопасност на транспорта на САЩ (NHTSA) е взимало подкупи от автомобилните производители и това става причина за катастрофи с човешки жертви. Това обяви американският радикален политик Ралф Нейдер в свой материал за The New York Times.
В него известният защитник на правата на потребителите е категоричен, че чиновниците от NHTSA са "прекалено близки" с автомобилните производителите и си "затварят очите" за някои некачествени компоненти, които стават причина за пътно-транспортни произшествия. Нейдер припомня, че още през 70-те години на миналия век Конгресът на САЩ е дал пълномощия на NHTSA да разследва автомобилните компании и фирмите, които доставят компоненти за тях, но на практика това не се случва.
Според радикалния политик представителите на администрацията "са си затворили очите" в началото на случая с некачествените въздушни възглавници на японската фирма Takata, които станаха причина за изтеглянето на повече от 12 млн. автомобила от цял свят през тази година. Заради проблема само в САЩ загинаха трима души, а сервизната акция засегна модели на Toyota, Honda, Mazda, BMW, Nissan, Mitsubishi, Subaru, Chrysler, Ford и General Motors.
През лятото на тази година NHTSA все пак обяви за некачествените въздушните възглавници, в резултат на което само за един ден акциите на Takata на Токийската фондова борса спаднаха с 23%. Тогава администрацията препоръча на собствениците на автомобили да следят сайта на организацията, където ще бъдат публикувани новите модели, оборудвани с въздушни възглавници на Takata.
Найдер твърди, че по-рано - през периода 2009-2013 г., чиновниците от NHTSA умишлено са игнорирали същия проблем с модели на Honda, BMW, Nissan и Toyota. Американският политик е категоричен, че причината за това са подкупите от страна на автомобилни компании. Освен с пари експертите от Националната администрация са били "поощрявани" и с назначения като консултанти, юристи или експерти към фирмите производители.
В същото време самите компании са "внедрявали" свои кадри в NHTSA, които със своите действия са успявали да прикрият некачествените детайли и компоненти за по-дълго време. Известни са такива случаи с хора, които са били изпратени от Chrysler. В крайна сметка обаче случаите с дефектните възглавници на Takata, както и проблемите със запалването при модели на GM не могат да бъдат скрити и истината излиза наяве.
Нейдер е категоричен, че властите в САЩ трябва незабавно да вземат мерки, като стартират разследване. Според него редица топ мениджъри, които вече са се оттеглили от постовете си, вместо да се наслаждават на пенсионирането си, трябва да бъдат пратени зад решетките.
Още по темата четете в Automedia.bg
Политик обвини в корупция службата по безопасност на транспорта в САЩ
Причината са неизправните въздушни възглавници, произведени от японска компания
14:48 | 05.11.14 г.Щандът на Takata на изложението във Франкфурт. Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Италия планира да инвестира 10 млрд. евро в производство на чипове
-
Защо Китай продължава да прави повече коли, отколкото има нужда?
-
Полша обмисля да намали тарифите на електроразпределителните фирми с една пета
-
Германия обмисля смекчаване на контрола върху китайските инвестиции
-
Макрон е отворен за обсъждане на ядрената отбрана на Европа
-
САЩ и Европа се нуждаят от геополитическа стратегия за изкуствения интелект
-
Възходът на соларната индустрия хвърля сянка върху земеделските земи в САЩ
-
Големите технологични компании в САЩ намаляват офис площите си в нов удар за пазара
-
Зеленски: Русия насочва атаките си срещу съоръжения, доставящи газ на ЕС
-
Технологичната война между САЩ и Китай е напът да навлезе в нова, по-гореща фаза
-
Ройтерс: Илон Мъск ще обсъжда в Китай внедряването на автономни технологии
-
Необичайните велосипедни алеи, които се появиха в Единбург
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Акция на седмицата: "Неохим" АД
-
S&P 500 и Nasdaq отбелязаха най-добрата си седмица от ноември 2023 г.
1 -
Кристиан Нойер: ЕЦБ може да не е в синхрон с Фед през някои тримесечия
-
Лихвите по жилищните и потребителските заеми намаляват и през март
-
Издръжката на БНБ за 2023 г. е близо 133 млн. лева
3 -
Европейските банкови акции достигнаха най-високото си ниво от 2015 г. насам