IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Audi показа А4 на метан

100-километров пробег струва по-малко от 6 лева

10:35 | 19.10.15 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Audi</em></p>

Снимка: Audi

Екологична версия на новото поколение А4 представи германската луксозна марка Audi. За задвижването на модела се използва метанова система, която редуцира както вредните емисии, така и разходите за гориво.

Моделът носи името A4 g-tron и ще бъде наличен единствено за версията комби, носеща обичайното за марката означение Avant.

Задвижващият агрегат е бензинов 2.0 TFSI, като развива 170 к.с. и 270 Нм. Информация за динамичните характеристики липсва, но се подчертава, че моторът е оборудван със специални бутала и клапани, позволяващи безпроблемна работа както на бензин, така и на метан (компресиран природен газ / CNG).

Метановата система разчита на четири цилиндрични бутилки с общ обем от 19 кг., разположени в задната част на шасито. Моделът е лишен от резервна гума, като акумулаторът е преместен в двигателния кош. Бензиновият резервоар има вместимост от 25 литра.

Audi A4 Avant g-tron изразходва по-малко от 4 кг. метан за 100-километров пробег, или под 6 лв. при настоящите цени. (СО2 емисиите са под 100 г/км). Със заредени догоре бутилки пробегът достига 500 км.

Системата работи автоматично - двигателят стартира на бензин, а при достигането на определена температура преминава на газ. Когато в бутилките остане по-малко от 0,6 кг. метан, системата автоматично превключва на бензин.

Уредите в салона са приспособени, като предоставят информация за разхода и оставащия пробег както на бензин, така и на метан.

Audi A4 Avant g-tron ще бъде наличен на пазара в ЕС в края на 2016 година, когато ще бъдат обявени и цените.

Германската марка вече предлага метанова версия на друг свой модел - A3 Sportback.

Още за новото поколение А4 вижте в Automedia.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:32 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

3
rate up comment 0 rate down comment 1
michaelis12
преди 8 години
Те тея немците нема да праат серийно производство нещо без да са се подковали и подсигурили с газ, за кво го праат тоя Северен Поток, да не би да точат ток по него ?!? И аз съм фен на Ел Возилата, ноооо с тях само 300км и ако свърши тока посред Магистралата кво прайм ?!? Това с метана не е зле само, че трябва да направят повече Газстанции, че на Запад - няма толкова като в БГ .......
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 0 rate down comment 1
michaelis12
преди 8 години
Анастасио тука си се оплел стига преписва от тея *** от УНСС защото там са *** и искат хилка за 6ца.Ако знаеш при северните елени що Метан има, ти е бедна фантазията и това Ауди дори и да е с преебан и манипулиран софтуер аз бих го взел, не бих си взел Пежо, Нисан или некви Кадилаци и други простотиии .....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 1 rate down comment 2
Атанасио
преди 8 години
Проблема е ,че метана също е изчерпаем тоест още преди 10-20год. трябваше всички коли да са с електрически двигатели в задният мост а в предният икономичен ДВГ BMW затова за първи път в своята история прави кола с предно предаване а в задният мост електрически двигател ТОВА СА ЕЛЕМЕНТАРНИ НЕЩА И ТРЯБВАШЕ ДА СА ФАКТ ПРЕДИ 10-20год. Въпроса е защо 1996год. убиха ел.колата - http://***.emic-bg.org/news/item/663Обяснил съм всичко - https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1431029987175231
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още