Екологична версия на новото поколение А4 представи германската луксозна марка Audi. За задвижването на модела се използва метанова система, която редуцира както вредните емисии, така и разходите за гориво.
Моделът носи името A4 g-tron и ще бъде наличен единствено за версията комби, носеща обичайното за марката означение Avant.
Задвижващият агрегат е бензинов 2.0 TFSI, като развива 170 к.с. и 270 Нм. Информация за динамичните характеристики липсва, но се подчертава, че моторът е оборудван със специални бутала и клапани, позволяващи безпроблемна работа както на бензин, така и на метан (компресиран природен газ / CNG).
Метановата система разчита на четири цилиндрични бутилки с общ обем от 19 кг., разположени в задната част на шасито. Моделът е лишен от резервна гума, като акумулаторът е преместен в двигателния кош. Бензиновият резервоар има вместимост от 25 литра.
Audi A4 Avant g-tron изразходва по-малко от 4 кг. метан за 100-километров пробег, или под 6 лв. при настоящите цени. (СО2 емисиите са под 100 г/км). Със заредени догоре бутилки пробегът достига 500 км.
Системата работи автоматично - двигателят стартира на бензин, а при достигането на определена температура преминава на газ. Когато в бутилките остане по-малко от 0,6 кг. метан, системата автоматично превключва на бензин.
Уредите в салона са приспособени, като предоставят информация за разхода и оставащия пробег както на бензин, така и на метан.
Audi A4 Avant g-tron ще бъде наличен на пазара в ЕС в края на 2016 година, когато ще бъдат обявени и цените.
Германската марка вече предлага метанова версия на друг свой модел - A3 Sportback.
Още за новото поколение А4 вижте в Automedia.bg
Audi показа А4 на метан
100-километров пробег струва по-малко от 6 лева
10:35 | 19.10.15 г. 3Снимка: Audi
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
„Маркет линкс“: 5-партиен парламент с 8 пункта разлика между първите сили
-
Офис индустрията се събира на Office Investments & Workspace Forum 2024
-
Цените на петрола приключват седмицата с повишения*
-
Апетитът на компаниите от ЕС към инвестиции в Китай се свива до рекордно дъно
-
Кой е Михаил Мишустин – новият стар премиер на Русия?
-
Земеделието в САЩ се сблъсква с един голям проблем: Има твърде много трактори
-
Най-големият експеримент с термоядрена енергия в света остана без ключов участник
-
Казахстански олигарх продаде имение близо до Бъкингамския дворец за 35 млн. паунда
-
Путин: Западът се опитва да подмени истината за Втората световна война
-
Земеделието в САЩ се сблъсква с един голям проблем: Има твърде много трактори
-
Заповедта за арест на Володимир Зеленски изчезна без обяснения
-
Пропуснато плащане от Country Garden е първо изпитание за държавния гарант на дълга
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Цените на петрола приключват седмицата с повишения*
-
Wall Street записа най-добрите си постижения от седмици
-
Турция планира нови фискални мерки за справяне със 70-процентовата инфлация
-
Европейските борси реагират позитивно на решението на Английската централна банка
-
SOFIX записа четвърти пореден ръст
-
„МФГ Инвест“ ще вложи 100 хил. евро във френска технологична компания
преди 8 години Те тея немците нема да праат серийно производство нещо без да са се подковали и подсигурили с газ, за кво го праат тоя Северен Поток, да не би да точат ток по него ?!? И аз съм фен на Ел Возилата, ноооо с тях само 300км и ако свърши тока посред Магистралата кво прайм ?!? Това с метана не е зле само, че трябва да направят повече Газстанции, че на Запад - няма толкова като в БГ ....... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Анастасио тука си се оплел стига преписва от тея *** от УНСС защото там са *** и искат хилка за 6ца.Ако знаеш при северните елени що Метан има, ти е бедна фантазията и това Ауди дори и да е с преебан и манипулиран софтуер аз бих го взел, не бих си взел Пежо, Нисан или некви Кадилаци и други простотиии ..... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Проблема е ,че метана също е изчерпаем тоест още преди 10-20год. трябваше всички коли да са с електрически двигатели в задният мост а в предният икономичен ДВГ BMW затова за първи път в своята история прави кола с предно предаване а в задният мост електрически двигател ТОВА СА ЕЛЕМЕНТАРНИ НЕЩА И ТРЯБВАШЕ ДА СА ФАКТ ПРЕДИ 10-20год. Въпроса е защо 1996год. убиха ел.колата - http://***.emic-bg.org/news/item/663Обяснил съм всичко - https://***.facebook.com/atanas.shalapatov/posts/1431029987175231 отговор Сигнализирай за неуместен коментар