Пореден удар за производителя на въздушни възглавници Takata. След обвиненията, че доставчикът е подправял или е представял некоректно тестовите данни за свои продукти, сега се оказва, че Honda се отказва от доставките на Takata.
Досега японският автомобилен концерн бе най-големият клиент на производителя на еърбеци, който попадна под прожекторите заради сериозна сервизна акция на коли, в които са вградени неговите устройства, предава Dow Jones.
Във вторник американските власти в лицето на Националното управление на САЩ за безопасност на движението по пътищата (NHTSA), глобиха концерна с 200 млн. долара заради липсата на сътрудничество при изясняването на случая. Междувременно японският производител потвърди, че е постигнал извънсъдебно споразумение с Управлението на САЩ по пътна безопасност. Компанията е приела да плати глоба от 70 млн. долара (8,5 милиарда йени) и 130 млн. долара допълнително, ако не изпълни определени ангажименти, уточнява AFP.
Дефектните въздушни възглавници, които може да експлодират, когато се активират, разпръсвайки метални частици към шофьора и пътниците, причиниха смъртта на най-малко седем души и раниха поне 98. Милиони превозни средства бяха изтеглени от пазара в резултат на проблема, припомня агенцията. От изтеглянето са засегнати около десет автомобилостроителни компании.
„Години наред Takata е произвеждала и продавала дефектни продукти, отказваше да признае за дефекта и не предостави пълна информация на Националното управление за безопасност на движението по пътищата, на клиентите си или обществото", заяви американският министър на транспорта Антъни Фокс.
"Резултатът от това бавене и отричане навреди на множество потребители и доведе до най-голямото и най-сложно в историята изтегляне, свързано с безопасността", подчерта министърът.
Според анализаторите проблемите с въздушните възглавници тормозят Takata от поне десетилетие, и то много преди Honda да направи подобно изтегляне през 2008 г. Провалът на Takata да действа достатъчно бързо и навреме доведе до огромни вреди, а за тяхното преодоляване ще бъдат нужни години и милиарди долари.
„Мисля, че още в началото Takata подцени ситуацията... и досега не сме видели нито един от топ мениджърите им да направи публично изказване“, казва Коджи Ендо, управляващ директор в Advanced Research, фирма, специализирана в анализ на японски акции.
Според изчисления на Ендо разходите за поправка на въздушните възглавници ще достигнат около 2 млрд. долара. Това може да отнеме години, тъй като дори на пълен капацитет Takata може да поправи само около 7 млн. въздушни възглавници на година.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?