Безпилотните коли не са толкова безопасни, пише базираното в Калифорния потребителско издание Consumer Watchdog. Само за година автономните коли на Google са регистрирали 272 аварии, като при 13 от тях е трябвало да се намеси шофьор, за да се избегне катастрофа.
Данните за възникналите проблеми разкрива документ на Департамента за моторни превозни средства на щата Калифорния. Въпросните 272 аварии са регистрирани в периода между септември 2014 г. и ноември 2015 година, за който автономните машини на Google са навъртели почти 700 хил. км.
Към момента изискванията са във всеки безпилотен автомобил да има шофьор, който да поеме контрола на колата при евентуален проблем. При 13 от ситуациите именно шофьорът е бил причина да не се стигне до катастрофа, сочи информацията.
Consumer Watchdog твърди, че в това отношение най-добре се представят автономните коли на Tesla, при които няма регистриран случай, в който е била необходима намесата на шофьор.
При автономните коли на Nissan шофьорите са се намесили в управлението 106 пъти за пробег от общо 2 400 км.
При марката Mercedes-Benz подобни намеси е имало цели 1 051 пъти за пробег от 2 700 км.
Показателят при безпилотните коли на Volkswagen е 260 пъти за 24 хил. км, при тези на Delphi - 405 за над 26 хил. км, а при Bosch - 625 пъти за 1 500 км.
Причините за намесата на шофьора са най-различни, като най-често са свързани със закъсняла реакция на безпилотния автомобил при спиране или потегляне, неотчитане на маркировка, неравномерно ускорение и т.н.
Припомняме, че Google вече показа работещ прототип на безпилотен автомобил, в който няма нито волан, нито педали. Т.е. при евентуален проблем пътуващите в колата няма да могат да поемат контрола над нея.
Още за безпилотните коли вижте в Automedia.bg


Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Спартак загуби от Левски с 1:3 под дъжда на "Коритото"
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Благомир Коцев: Свободата на духа и чистата съвест носят истинската свобода
Оля Ал-Ахмед: Историята може да се пише и в стихове
“ДПС-Ново Начало" организира митинг "НЕ на манипулациите!"
27-годишен е загинал при челен сблъсък между кола и бус край Велинград
преди 9 години Докато успоредно с роботизираните коли се движат и коли управлявани от хора винаги ще има риск! В момента в който на пътя останат само роботизирани коли, които могат да комуникират една с друга всичко ще стане много по лесно и сигурно. Няма да има нужда дори от светофари, защото колите предварително ще се разбират как да минат през кръстовището. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години 272 инцидента от които 13 критични за 700 хил. километра като за начало на тази технология е повече от добър резултат ... или вие журналистите очаквахте да се случи някво неземно Чудо ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар