IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Безпилотните автомобили не са толкова безопасни

272 аварии са се случили за година само с колите на Google

09:20 | 23.01.16 г. 2
Автор - снимка
Създател
<p>
	Част от флотилията безпилотни коли на Google. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Част от флотилията безпилотни коли на Google. Снимка: Ройтерс

Безпилотните коли не са толкова безопасни, пише базираното в Калифорния потребителско издание Consumer Watchdog. Само за година автономните коли на Google са регистрирали 272 аварии, като при 13 от тях е трябвало да се намеси шофьор, за да се избегне катастрофа.

Данните за възникналите проблеми разкрива документ на Департамента за моторни превозни средства на щата Калифорния. Въпросните 272 аварии са регистрирани в периода между септември 2014 г. и ноември 2015 година, за който автономните машини на Google са навъртели почти 700 хил. км.

Към момента изискванията са във всеки безпилотен автомобил да има шофьор, който да поеме контрола на колата при евентуален проблем. При 13 от ситуациите именно шофьорът е бил причина да не се стигне до катастрофа, сочи информацията.

Consumer Watchdog твърди, че в това отношение най-добре се представят автономните коли на Tesla, при които няма регистриран случай, в който е била необходима намесата на шофьор.

При автономните коли на Nissan шофьорите са се намесили в управлението 106 пъти за пробег от общо 2 400 км.

При марката Mercedes-Benz подобни намеси е имало цели 1 051 пъти за пробег от 2 700 км.

Показателят при безпилотните коли на Volkswagen е 260 пъти за 24 хил. км, при тези на Delphi - 405 за над 26 хил. км, а при Bosch - 625 пъти за 1 500 км.

Причините за намесата на шофьора са най-различни, като най-често са свързани със закъсняла реакция на безпилотния автомобил при спиране или потегляне, неотчитане на маркировка, неравномерно ускорение и т.н.

Припомняме, че Google вече показа работещ прототип на безпилотен автомобил, в който няма нито волан, нито педали. Т.е. при евентуален проблем пътуващите в колата няма да могат да поемат контрола над нея.

Още за безпилотните коли вижте в Automedia.bg

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:30 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

2
rate up comment 5 rate down comment 1
MZ/X
преди 8 години
Докато успоредно с роботизираните коли се движат и коли управлявани от хора винаги ще има риск! В момента в който на пътя останат само роботизирани коли, които могат да комуникират една с друга всичко ще стане много по лесно и сигурно. Няма да има нужда дори от светофари, защото колите предварително ще се разбират как да минат през кръстовището.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 4 rate down comment 1
khao
преди 8 години
272 инцидента от които 13 критични за 700 хил. километра като за начало на тази технология е повече от добър резултат ... или вие журналистите очаквахте да се случи някво неземно Чудо ?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още