Докато производителите на бензинови и дизелови автомобили търсят оправдания за изкуствено занижените си данни за разхода на гориво, производителят на електрически коли Tesla Motors прави точно обратното. Обновеният седан Model S на американската компания се оказа по-икономичен от обявеното.
Изпитанията на Американската федерална агенция за защита на околната среда (EPA) са показали, че с напълно заредени батерии луксозният седан може да премине близо 500 км. при движение по магистрала. Или казано иначе, може безпроблемно да преодолее разстоянието между София и Бургас, без да се налага спиране за зареждане с електрическа енергия.
Установеният от EPA пробег доближава този на дизеловите и бензиновите коли, което е пореден плюс в графата на електрическите коли. Според официалните данни, предоставени от Tesla Motors, пробегът на магистрала с едно зареждане е с 20 км. по-кратък.
Цифрите се отнасят за версията 90D, която преди фейслифта предлагаше автономия от малко над 400 км. Най-бързият вариант на седана - P90D, може да премине с напълно заредени акумулатори около 440 км на магистрала.
Ако все пак автономията на обновения Model S Ви се струва недостатъчна, изчакайте премиерата на новата модификация на модела - P100D. Тя ще получи батерии с капацитет 100 кВтч, като извънградският пробег ще прехвърля 500 км.
Бъдещата върхова версия P100D
Според данните на Tesla автономията на Model S 90D при смесен режим е над 550 км. Върховата модификация P90D пък може да премине около 510 км.
При електрическите коли разходът на магистрала е най-голям, тъй като се поддържа висока скорост и няма спирания, при които батериите се дозареждат.
Още за Tesla Model S вижте в Automedia.bg
Model S - по-икономичен от обявеното
Големият седан на Tesla взима разстоянието София - Бургас без дозареждане
17:47 | 28.04.16 г. 2Обновеният Model S. Снимки: Tesla
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
През 2023 г. големите градове в България са увеличили населението си
-
Златните визи подкрепиха икономиката на Южна Европа, но предизвикаха жилищна криза
-
Dow записа най-силната си седмица за 2024 г., след като отчете осма поредна сесия на растеж
-
Кадър на деня за 10 май
-
SOFIX отчете 3% седмичен ръст до 837,99 пункта
-
Доколко успя Испания да превъзмогне кризата с опита на Каталуния за отделяне?
-
Унгария се амбицира да качи европейците на китайски електромобили за по 10 хил. евро
-
Последната частна територия в Арктика очаква стратегически купувач срещу 300 млн. евро
-
Първата в България и региона водородна зарядна станция беше открита официално
-
Апетитът на компаниите от ЕС към инвестиции в Китай се свива до рекордно дъно
-
Кой е Михаил Мишустин – новият стар премиер на Русия?
-
Лошото време и продължаващата война връщат страховете от продоволствена криза
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Dow записа най-силната си седмица за 2024 г., след като отчете осма поредна сесия на растеж
-
SOFIX отчете 3% седмичен ръст до 837,99 пункта
-
Европейските индекси отчетоха рекорди на фона на оптимизма около икономиката в региона
-
Оборотът на БФБ е нараснал с близо 16% през април
-
Денят на данъчната свобода тази година е 13 май
1 -
Dow е напът към 8-дневна печеливша серия*
преди 8 години Разхода на фаровете и на музиката са пренебрежимо малки в сравнение с тези на двигателите. Все пак 85 кВчс, каквато е стандартната батерия, е сериозно количество електроенергия. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години A нощем на фарове при минус 20 градуса и с включена музика? отговор Сигнализирай за неуместен коментар