Теорията гласи, че германският бизнес е заинтересован да запази свободната търговия с Острова и ще задейства могъщите си лобита, за да повлияе на Ангела Меркел. BMW e начело в този списък заради заводите си във Великобритания - този в Оксфорд, където се произвежда MINI (и който е най-големият промишлен работодател в графство Оксфордшър) и този в Гудууд, където е базирана другата дъщерна компания на германците - Rolls Royce.
Големият въпрос около Brexit е дали правителството в Лондон ще успее да убеди европейските си партньори да запази режима на свободна търговия, като същевременно се откаже от свободното движение на хора - главната причина за отрицателния вот в референдума. До момента Меркел и останалите лидери на ЕС са категорични, че подобен "мек" Brexit е невъзможен и че свободната трудова миграция е задължително условие за участие в общия пазар.
Ако Великобритания загуби достъпа си до европейския пазар, това ще е пагубно за промишления й сектор. Компании като BMW и Nissan ясно намекнаха, че при такова развитие ще изтеглят производствата си от Острова. Във финансовия сектор също се очаква масов отлив на компании от лондонското Сити в полза на Франкфурт.

Заводът на Nissan в Съндърланд, който в годините на кризата произвеждаше повече автомобили от цяла Италия
Няма съмнение, че германският бизнес е заинтересован от оставането на Великобритания в обединена Европа, коментира The Economist. Страната е третият най-голям експортен пазар на Германия (след САЩ и Франция) и близо 750 000 работни места зависят от тази търговия. Но цитираната теория подценява няколко обстоятелства.
Първо, Ангела Меркел далеч не е толкова зависима от промишлените лобита, колкото бе предшественикът й Герхард Шрьодер (наричан Genosse der Bosse, Другарят на босовете). И второ, самите лобита не са сигурни, че биха подкрепили компромис в полза на англичаните.
"Ние сме поне толкова заинтересовани да опазим целостта на ЕС, колкото и да не загубим британския пазар", коментира пред The Economist Матиас Висман, президентът на Германската асоциация на автомобилната промишленост. "Всъщност опазването на ЕС е на първо място".
Ако Великобритания стигне до "твърд" вариант на Brexit, това ще размести сериозно картите в европейската автомобилна индустрия. Според някои източници BMW вече обмисля варианти да прехвърли MINI в Холандия и евентуално във втора локация в Централна или Източна Европа.
Nissan също ще има интерес да измести на континента поне част от производството си в Съндърланд, надхвърлящо половин милион автомобила годишно. "Още не мога да коментирам", призна изпълнителният вицепрезидент на Nissan Тревър Ман в интервю за предаването "КОЛЕЛА".
"Първо, не знаем дали Brexit изобщо ще се случи. Това зависи от политицитe. Ще трябва да изчакаме развитието на нещата и да решаваме в движение".


Момиче се влюби в мъж, той я продаде за проститутка
41 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Берое и Септември завършиха 0:0
Мъж е в тежко състояние след катастрофа на пътя София-Варна
Делян Добрев: Предишният вариант не беше бюджетът на ГЕРБ
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
преди 9 години Според някои източници BMW вече обмисля варианти да прехвърли MINI в Холандия и евентуално във втора локация в Централна или Източна Европа.-------------------------------------------------------------------------------------------------------Сега е моментът за лобиране за местене на производството в България.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар