Германският автомобилен концерн Volkswagen ще ограничи максималното възможно възнаграждение на главния изпълнителен директор до 10 млн. евро годишно и ще сложи малко по-нисък таван за останалите членове на борда, съобщава Reuters по информация на проверен източник.
Шефът на VW по леките автомобили Херберт Дийс и главният изпълнителен директор Матиас Мюлер ще получават по-малко бонуси от тази година
При новата схема шефовете на концерна ще получават по-високи твърди заплати от сега, но чувствително по-малки бонуси, като последните ще са обвързани с цената на акциите на компанията, потвърждава и Handelsblatt. Освен това членовете на борда ще бъдат задължени да инвестират част от възнагражденията си в акции, които ще могат да продават едва след определен период - вероятно пет години.
Окончателното решение трябва да бъде взето на следващото заседание на Надзорния съвет на компанията, насрочено за 24 февруари.
Предишният главен изпълнителен директор Мартин Винтеркорн, който бе отстранен след Дизелгейт, преди това бе най-високоплатеният ръководител в индустриалния сектор в Германия, като през 2014 получи почти 16 млн. евро. През 2015 Винтеркорн взе над 7 млн. като допълнителни възнаграждения и премии, въпреки че дизеловият скандал срина ценните книжа на VW.
Най-пресният пример за твърде големите заплати в борда на концерна дойде миналия месец. Тогава VW освободи члена на борда по правните въпроси Кристине Ооман-Денхарт, която бе привлечена година по-рано от Daimler със задачата да изчисти репутацията на компанията. Компенсацията, която ще получи бившият конституционен съдия, надхвърля 12 млн. евро.
Още подобни новини четете в Automedia.bg!


Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ