Високите инвестиции в нови модели натежаха към края на 2016 г. на баланса на автомобилния производител BMW. Както съобщи базираната в Мюнхен компания в четвъртък, маржът в основното подразделение е по-нисък от миналогодишния въпреки рекордните приходи. Маржът преди лихви и данъци (EBIT марж) се понижава до 8,9% - което е по-ниско от 9,1 процента, записани от конкурента Mercedes-Benz през миналата година.
Докато швабите успяват да покачат оперативната печалба в бизнеса с моторни превозни средства, мюнхенци отчитат спад в автомобилното поделение от 1,8 на сто до 7,7 млрд. евро, като с това останаха под очакванията на анализаторите, предава DPA. Преди всичко ценовата война, както и предстоящото пускане на нови модели и технологии е коствало много пари.
На борсата цената на акциите на BMW се понижи временно с 3,5 на сто. Въпреки това за инвеститорите имаше и радостни новини. За 2016 г. ще получат по-висок дивидент. Тъй като компанията отчита седма поредна рекордна година, а освен това през миналата година се отпразнува 100-годишен юбилей, дивидентът ще се покачи до нови високи стойности. За 2016 г. акционерите ще получат по 3,50 евро за обикновена акция и по 3,52 евро за привилегирована акция. С това BMW ще разпредели около една трета от печалбата си на инвеститорите.
Печалбата на компанията за 2016 г. възлиза на 6,91 млрд. евро, което е ръст от 8 на сто. Оперативната печалба преди данъци (EBT) също достига рекордни стойности и нараства с 4,8 на сто до 9,67 млрд. евро. Приходите на групата се покачват с 2,2 на сто до 94,16 млрд. евро. Общият за концерна EBT-марж, допълнително въведен от 2017 г. параметър, възлиза на 10,3 на сто.
Автомобилният бизнес принципно е обект на дългогодишен моделен цикъл: продължителна и скъпа развойна работа предхожда пускането на пазара на нови автомобили. Остарялата моделна гама пък свива маржа. С пускането на пазара на нови модели се възвръща и възходящото движение.
Такъв е и случаят в BMW: през тази година на пазара ще излязат нови модели и ще дадат старта на обрата по отношение на падащия от години марж в основното поделение. Принципно клиентите са готови да плащат по-висока цена за новините модели заради наличие на нова и по-богата технология.
За 2017 г. изпълнителният директор на BMW Харалд Крюгер се изказва предпазливо оптимистично. „Стремим се към лек ръст на доставките до нова рекордна стойност“, каза той, без да дава конкретна прогноза. Такава ще има по време на пресконференцията за представянето на резултатите на 21 март.
През миналата година след 12 години начело на ранглистата за луксозни превозни средства мюнхенци отстъпиха челната позиция на Mercedes. Премиум марката на Daimler продаде благодарение на редица нови модели почти 2,08 млн. коли в глобален мащаб. А BMW успя да пласира 2 млн. коли от основния си бранд. Audi на VW, третият конкурент в луксозната ниша, е продал през 2016 г. 1,87 млн. коли.
BMW обаче подчерта отново, че с трите си марки – BMW, Mini и Rolls-Royce, е отново водещ глобален производител на премиум коли. Като цяло през 2016 г. мюнхенци са продали 2,4 млн. коли, докато Daimler с двете си марки Mercedes и Smart достига 2,2 млн. продажби.
"Проклетата" седма рекордна година за BMW
Печалбата възлиза на почти 7 млрд. евро, но концернът изостава зад конкурентите си по отношение на маржа на печалбата
22:20 | 09.03.17 г. 2
Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
Американският пратеник Кийт Келог: Мирното споразумение за Украйна е много близо
-
Китайската централна банка увеличава златните си резерви за 13-и пореден месец
-
ИПИ: Рязкото повишение на дълга е гаранция за вдигане на данъците
-
Акция на седмицата: „Доверие обединен холдинг" АД
-
AI треската води до криза с доставките на чипове за памет
-
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
-
В Испания и Италия банките стимулират дългоочакваното възстановяване на акциите
-
Най-високият хотел в света отвори врати в Дубай, подобрявайки рекорда случайно
-
Как Русия успява да покрива човешките си загуби на фронта с нови войници
-
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
-
Илон Мъск подготвя Starlink Mobile – новият мобилен оператор от космоса
-
Как сделката между Netflix и Warner ще разтърси Холивуд – отново
Най-четени новини
-
Европа е напът да се откаже от съпротивата си срещу проучвания за петрол и газ
-
Шест страни от ЕС, сред които и България, искат смекчаване на правилата за автомобилите с ДВГ
-
Кристоф Де Мил: Влизането на България в еврозоната ще укрепи стабилността на единния валутен съюз
-
В Турция вече смятат втечнения газ от САЩ за по-изгоден от тръбния газ от Русия и Иран
-
Нова опасност за Мерц: бизнесът предупреждава, че Германия е в състояние на свободно падане
-
Правителството ще преразгледа заплатите в публичния сектор, осигуровките и данък дивидент
-
Дълги години Швейцария привлича богаташите, сега иска да плащат данък върху наследството си*
-
ЕЦБ отказа гаранции за репарационен заем за Украйна и хвърля страната във финансова криза
-
Връщането на минималните осигурителни прагове е „червена линия“ за АИКБ
-
Европа е напът да се откаже от съпротивата си срещу проучвания за петрол и газ
-
Прогноза: Цените на жилищата в България догодина ще растат с темпа на инфлацията
-
Американски и руски изтребители влязоха в сблъсък за парите за отбрана на Близкия изток
-
До шест месеца България ще е в топ 5 на Европа по капацитет за съхранение на енергия
-
Западните санкции принуждават руснаците да се обърнат към местните вина
-
Украйна удари най-голямото руско пристанище в Черно море, Русия отговаря с ракети по Киев*
-
Родителите на деца до 12 години ще могат да работят дистанционно през лятната ваканция
-
Как сградата на Халите в София е пример за търговски обект и витрина на устойчиви практики
-
Шест страни от ЕС, сред които и България, искат смекчаване на правилата за автомобилите с ДВГ
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Китайската централна банка увеличава златните си резерви за 13-и пореден месец
3 -
ИПИ: Рязкото повишение на дълга е гаранция за вдигане на данъците
1 -
Акция на седмицата: „Доверие обединен холдинг" АД
-
Кадър на деня за 6 декември
-
Облигациите не защитават от AI балон
-
В Испания и Италия банките стимулират дългоочакваното възстановяване на акциите


SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Отбелязваме 116 години от рождението на Никола Вапцаров
Букурещ избира кмет
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Букурещ гласува в кметската надпревара
САЩ: Гърция е ключов стълб в стратегията на Тръмп
Военните завзеха властта в Бенин
Келлог: Мирното споразумение за Украйна е много близо
Наталия Киселова: Улицата не може да замени парламентарната трибуна
преди 8 години Добра статия ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар