Един от най-големите китайски автомобилни концерни – Great Wall, преговаря с властите в Мексико за отварянето на два собствени завода в страната. Те трябва да бъдат изградени в щатите Сан-Луис-Потоси и Нуево Леон, съобщава Automotive News.
Китайците искат да създадат производствените площадки съвместно с два от големите местни концерна - Ferrocarril Mexicano и Kansas City Southern de Mexico. Идеята на управата на Great Wall е годишно в страната да се произвеждат около 250 000 автомобила, като по този начин бъде компенсирано предстоящото изтегляне на General Motors и Fiat-Chrysler Automobile от Мексико.
Както е известно, двата големи американски концерна се отказват от заводите си в страната, след като бяха предупредени от президента Доналд Тръмп, че автомобилите, произведени Мексико, но продавани в Щатите, ще бъдат облагани с големи данъци. Китайците реагираха бързо на заплахата на Тръмп и са готови да заемат мястото на GM и Fiat-Chrysler.
В плановете на Great Wall влиза сериозно стъпване на пазарите в САЩ през 2019 г. За целта китайският концерн ще създаде ново семейство кросоувъри, които ще бъдат предлагани единствено зад Океана.
Още новини за автомобили четете на Automedia.bg.


Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?