След придобиването си от френския концерн PSA германската автомобилна компания Opel трябва да бързо да поеме по пътя към рентабилността. Главният изпълнителен директор на PSA Карлос Таварес потвърди в интервю за Frankfurter Allgemeinen Zeitung заложеното си изискване Opel да отчете печалба най-късно през 2020 г.
Планът за постигането на тази цел трябва да бъде предоставен на мениджърите на Opel в рамките на 100 дни след придобиването и след това да бъде изпълнен. Придобиването може да бъде извършено според FAZ на 12 септември, когато е и началото на автомобилното изложение IAA във Франкфурт. Таварес залагал на рестарта на концерна на съществуващия екип.
„Покани са всички лидери, да поемат по пътя с мен. Просто трябва да знаят, че не можем да продължаваме както досега".
PSA първоначално няма да се намесва при изготвяне на плана за преструктуриране и бъдещо развитие.
„Ние няма да представяме наша рецепта, но изискваме разработването на план от страна на ръководството и на ръководителите на ключови позиции за това как Opel може да излезе от зоната на загубите", потвърди Таварес. Разбира се, директорът на PSA признава, че Opel ще трябва да бъде печеливша в рамките на следващите три години. До 2020 г. германският автомобилостроител ще трябва да генерира печалба и положителен паричен поток, за да може да финансира самостоятелно бъдещите си инвестиции.
Таварес коментира индиректно очакваното напускане на директора на Opel Карл-Томас Нойман.
„Всеки трябва да вземе личното си решение“, каза той пред вестника. Според него Opel трябва да остане толкова германска, колкото е възможно, за да се допълва с другите брандове. Таварес вижда най-големи възможности за икономии в сферата на покупките на части, продажбите и износа.
Същевременно той отказа да даде гаранции за работните места за над 38-те хил. служители на Opel след 2018 г. „Трябва да сме открити и честни – единственото, което ще защити служителите, е печалбата“.
PSA, чиито най-важни марки са Peugeot и Citroën, възнамерява да придобие Opel и британската сестринска марка Vauxhall за общо 1,8 млрд. евро от американския концерн General Motors (GM). Договорената в началото на март сделка трябва да бъде одобрена от редица органи, но се очаква да бъде завършена през втората половина на тази година.


Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират