Германският министър на транспорта Александър Добринт обяви създаването на фонд на стойност стотици милиони евро, който трябва да помогне на градовете да развият и оптимизират транспортната си инфраструктура без да забраняват дизеловите автомобили, предаде Ройтерс, цитирана от БТА.
Фондът ще помага на градовете да развиват транспортната система и да оптимизират трафика, за да намалят емисиите на опасни газове, каза Добринт преди "дизеловата среща на върха" на представители на федералните и провинциални власти с автомобилостроителите.
Министърът отказа да последва примера на Великобритания и Франция и да обяви конкретни дати за спиране от движение на автомобили с бензинови и дизелови двигатели. Все още е твърде рано да се погребва двигателят с вътрешно горене и все още не се знае дали въглеродно-неутралните синтетични горива няма да бъдат също толкова добро решение, колкото технологиите за електрически батерии, отбеляза той.
„Все още ни предстоят (да намерим - бел. ред.) технологични решения", каза министърът, допълвайки, че макар електрическите автомобили да са бъдещето, все още не е ясно дали те са готови за масовия пазар.


Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Какво ще бъде времето в събота?
Полицията във Варна излезе с мерки за спокойни студентски празници
"Спартак" пусна билетите за мача с "Левски"
Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Airbus обещават да се справят с проблемите
Airbus намалиха целите си за доставка до края на 2025г
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Над 500% поскъпване за ден: Китай извади нов конкурент на Nvidia
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Надеждност на пътя – как да изберете правилните носачи за своя автомобил
Бурята „Байрън“ парализира Гърция с наводнения и затваряне на училища ВИДЕО
Леденият парк на София тази зима ще бъде с още по-голяма площ
Борисов вече и в TikTok, надява се Бюджет 2026 да се внесе скоро ВИДЕО
Разбраха се: Тристранката постигна съгласие по Бюджет 2026
преди 8 години Oфффф, само като си спомня преди 3-4-5 години каква еуфория беше по дизелите, и как ми се чудеха, че си купувам бензинов двигател. Пак стана от осанна до разпни го. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години да, представих си ... и твърдението ми пак остава в сила.Ае сега ти си представи начин да ги накараш да не горят въпросните субстанции, но без забрана ! :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години "не е много умно да забраняваш каквото и да е" Сега си представи един Лондон в който всеки има котел/камина на дърва/въглища. Незнам дали може да си го представиш ама в комбинацията със мъгливите зимни дни там ням да остане нищо живо което диша. Също така предполагам че по същата логка няма да имаш нищо против ако съседите ти започнат да се отопляват с котел на отработено двигателно масло. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години по принцип е прав... не е много умно да забраняваш каквото и да е. Смяната ще си дойде от самосебе си, когато производители имат достатъчно капацитет ... и технологията напредне още.... както хората вече не си купуват нафтови печки, така ще спрат и със дизелите... но като му дойде времето и ще е леко по лека... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Да ти е.. ....та швабска, изпотровихте ни с тези дизели. Май повече мислиш за работните места на бюргерите в заводите за дизели, отколкото за здравето на децата ни. отговор Сигнализирай за неуместен коментар