fallback

Waymo стартира тестове на самоуправляващи се автомобили в Атланта

Джорджия става седмият щат, в който концернът тества автомобилите си, след Калифорния, Тексас, Вашингтон, Невада, Мичиган и Аризона

10:23 | 23.01.18 г.
Автор - снимка
Създател

Waymo, автомобилната компания на Alphabet Inc, ще започне да тества своите самоуправляващи се автомобили в Атланта, заяви компанията в Twitter в понеделник.

„Атланта е основен център за технологии и иновации и е по естествен начин подходящ за програмата за тестване на Waymo", казва компанията в Twitter. 

След над осем години тестове Waymo е пионер на технологията за самоуправление и вече тества превозни средства в крайградските райони на Феникс, Мичиган, Силициевата долина и Сан Франциско.

И докато производителите на автономни автомобили изпробват публично своите автомобили, те обикновено задължават да има човек на седалката на водача, готов да поеме управлението, ако технологията се провали в даден момент. 

През миналата есен компанията избра да изведе шофьора от седалката на водача - голяма крачка към крайната цел за истинска самоуправляваща се машина. Waymo планира да напусне тестовата фаза по-късно през тази година.

Тестовете в Атланта правят Джорджия седмия щат, в който Waymo тества автомобилите си, след Калифорния, Тексас, Вашингтон, Невада, Мичиган и Аризона.

Hello ATL! Metro Atlanta is the next stop for Waymo's test program. Now that we have the world's first fully self-driving vehicles on public roads in AZ, we're looking to take our tech to more cities. pic.twitter.com/YFLvxkVMMd

— Waymo (@Waymo) 22 януари 2018 г.

Waymo отказва да поясни кога самоуправляващият се хибриден миниван Chrysler Pacifica – от които тя поръча 600 броя на Fiat Chrysler - ще започне да се движи около Атланта, дом на едно от най-натоварените летища в страната и най-претоварените пътища.

Атланта привлича все по-често най-големите играчи в технологичния сектор. През миналата седмица стана ясно, че Amazon избра южния град за един от финалистите за своето оценявано на 5 млрд. долара второ седалище, припомня USAToday.

Въпреки че е пионер на пазара, приближаването на Waymo до комерсиализацията на своя бизнес се случва на фона на засилваща се конкуренция от страна на технологични компании, както и на традиционните автомобилни производители. Често компании от двата сектора обединяват усилия в процеса, който обещава да преобърне цялата индустрия.

General Motors, подкрепен от вътрешния си екип в Cruise, наскоро обяви плановете си да стартира самостоятелна мрежа за споделени коли до 2019 година. Ford похарчи 1 млрд. долара за закупуването на Argo.ai, която ще помогне на компанията да започне да произвежда автономни автомобили до 2021 г.

А Hyundai и VW Group увеличиха усилията си в сферата, като се съюзиха с Aurora, стартъп за хардуер и софтуер за самоуправляващи се коли, основан от бившия началник на програмата на Waymo Крис Урмсън.

Заради по-сложната технология за самоуправление повечето експерти смятат, че големите пречки пред зараждащия се бизнес ще бъдат комбинация от регулаторни проблеми, атмосферни условия, пътни условия и най-малкото първоначалното колебание на потребителите.

Двете големи компании за споделяне на автомобили - Uber и Lyft - също се опитват да разработят собствени планове за автономни коли, тъй като премахването на водача от уравнението радикално ще подобри техните бизнес модели.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:56 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още