Toyota Motor Corp повиши прогнозата си за печалбата за цялата година с 10%, след като отчете най-добрата си тримесечна оперативна печалба през последните две години, подсилена от по-слабата йена и силни продажби на вътрешния пазар, съобщи Ройтерс.
Най-големият производител на автомобили в Япония очаква оперативната печалба да нарасне с 10% на годишна база до 2,2 трлн. йени (20,23 млрд. долара), от 1,99 трлн. йени година по-рано, което надминава предишната прогноза за 2 трлн. йени.
Очаква се нетната печалба да достигне 2,4 трлн. йени, в сравнение с предишната прогноза за 1,95 трлн. йени.
За третото тримесечие Toyota регистрира 673,6 млрд. йени оперативна печалба за периода между октомври и декември, което представлява 54% ръст спрямо година по-рано. Резултатът надхвърля средната оценка от 527,22 млрд. йени на 11 анализатори, анкетирани от Reuters, и е най-високата от последното тримесечие на 2015 г.
Оперативната печалба в Япония нараства на фона на силните продажби на автомобили в страната, на фона на по-слабите продажби на компанията в най-големия си пазар - Северна Америка, където автомобилните производители предлагат големи отстъпки, опитвайки се да произвеждат и продават повече автомобили.
Toyota продаде 2,63 млн. автомобила в световен мащаб през последните три месеца на миналата година спрямо 2,28 млн. продажби през същия период на 2016 г. Продажбите в Япония нарастват с 3%, докато продажбите в Северна Америка се понижават до 735 хил. от 745 хил. бройки. Продажбите в Европа отчитат ръст от 1,7%.
Рентабилността на американския пазар е от ключово значение за Toyota, за да генерира средства за инвестиране в нови технологии, включително във функции за самоуправление, електрически автомобили и нови услуги за мобилност.
Тъй като американските шофьори продължават да бъдат силно привлечени от по-големите модели като SUV автомобили и пикапи, Toyota, най-известна със седаните си Camry и Corolla, се опитва да пренасочи производство от автомобили към пикапи.
Междувременно компанията продаваше седаните си с големи отстъпки през по-голямата чат от 2017 г., за да подсили търсенето на модели като Camry, като същевременно повишава стимулите за своите SUV модели и пикапи, за да остане конкурентна на американския пазар.
Това увеличи общите маркетингови разходи за превозно средство с 10% през 2017 г. спрямо предходната година, показват данни на Autodata.


Никулден е! Вижте какви са традиции за днес
Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Меган Маркъл се свързала с баща си след ампутирането на крака му
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ Чернобил е повреден от дрон
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес