Германският институт Nordlight Research проведе проучване сред местни автолюбители, за да разбере какъв тип двигател те считат за оптимален в настоящите условия. Резултатите посочиха сериозен спад на интереса към дизеловите мотори, както и съществено нарастване на този към електромобилите.
Около 38% от анкетираните са категорични, че при покупката на следващ автомобил ще заложат на бензинов мотор, докато 15% залагат на хибрид. Тези, които ще се насочат към електромобили, са 8%, а едва 5% остават верни на дизела. Само 1% от запитаните имат интерес към автомобили с водородни клетки.
Любопитното е, че 1/3 от анкетираните (33%) изпитват сериозни затруднения с даването на категоричен отговор, тъй като смятат, че положението в автомобилната индустрия ще претърпи съществени промени през следващите 3 години.
Другият въпрос показва, че 24% от гражданите на Германия виждат перспектива в използването на хибридни технологии, а 18% вярват в бъдещето на електромобилите и колите на водород. Само 11% от немците очакват бензиновите и дизеловите мотори да продължат да се използват в дългосрочна перспектива, докато 22% от запитаните не могат да отговорят категорично.
Пълно фиаско претърпяват купувачите на дизела. Само 19% от собствениците на коли с такъв мотор при смяна на автомобила биха заложили на същия тип двигател. Повечето анкетирани са раздразнени от скандалите с манипулираните дизели, а също така и от очакваната забрана на автомобили с такива мотори в големите градове.
Като цяло хибридните автомобили изпреварват значително електрическите в днешните предпочитания на клиентите. Проблемите с колите на ток, които притесняват евентуалните им купувачи, са добре познати – нисък ресурс на батериите и слабо развита инфраструктура на зарядните станции. Повечето участници в анкетата са категорични, че електромобилите са идеални в градски условия (80%) и са готови да заложат на тях като втори автомобил в семейството (54%).
Около 40% от потенциалните купувачи на електрически или хибридни модели са готови да платят повече, отколкото за съпоставим автомобили с бензинов или дизелов мотор. Останалите 60% обаче не са съгласни, тъй като считат, че електромобилите са прекалено скъпи. От тях 45% са склонни да купят кола на ток, но втора употреба.
„През следващите няколко години предпочитания на купувачите съществено ще се променят и дилърите трябвя да бъдат подготвени за това. В противен случай те ще загубят своя бизнес”, категоричен е управляващият директор на Nordlight Research - Томас Донат.
Още новини от автомобилната индустрия четете в Automedia.bg.


"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева