fallback

Защо класическите седани губят популярност?

Виновно е поколението Z, което определя вкусовете на автомобилния пазар

18:10 | 28.05.18 г.
Автор - снимка
Създател

Хората, родени след 1995 г. - т.нар. поколение Z (Generation Z), съставляват над една четвърт от американското население и почти една трета от тях вече могат законно да шофират. Този фактор има забележимо и нарастващо въздействие върху автомобилната индустрия, посочва Carscoops, цитиран от Automedia.bg.

Въпреки факта, че някои от тези млади хора са принудени да използват обществения транспорт или предпочитат услугите на каршеринга, 92% от тях притежават или планират да купят свой автомобил. И най-популярният вид в тази възрастова група е субкомпактният кросоувър/SUV. Статистиката показва, че преди четири години 18-24-годишните начинаещи шофьори са купували като първа кола евтин, най-често добре поддържан компактен автомобил - седан/купе (8121 души) и SUV (443). Сега съотношението се е променило до 3391 продадени седана и купета миналата година и 2840 SUV. По този начин търсенето на малките кросоувъри за този период се е увеличило с 541%.

Освен това младите шофьори все по-рядко търсят кола на пазара за употребявани автомобили, а се опитват да купят нова с гаранция. "Никога не бях чувала за EcoSport, но ми хареса веднага, след като го видях", казва 19-годишната Кели Осуалд, една от първите собственици на минипаркетника Ford EcoSport в САЩ. "Щях да си купя употребявана кола и не очаквах нов автомобил да е толкова достъпен", добавя тя. Изненада ли е тогава решението на Ford да свали от поточната линия почти всички свои леки автомобили зад Океана и да се насочи производството си към кросоувъри от всякакви размери и пикапи?

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:11 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още