През първата половина на годината германският автомобилен концерн Volkswagen Group е доставил на своите клиенти за първи път повече от 5,5 милиона автомобила в световен мащаб. Това представлява увеличение от 7,1% в сравнение със същия период на предходната година. През юни продажбите са се увеличили с 4,1% в сравнение със същия месец на 2017 г. до общо 958 600 нови автомобили, обяви компанията със седалище във Волфсбург, цитирана от DPA.
„Най-доброто полугодие в историята на компанията е зад нас", каза директорът по продажбите на групата Фред Каплер. Във всички основни региони доставките са се увеличили значително. През втората половина на годината обаче групата очаква по-слаби продажби, дължащи се на новия тест за емисиите при стандарта WLTP.
Това ще има въздействие върху доставките, казва Каплер. „Вероятно ще предадем на клиентите доста автомобили по-късно от предвиденото", обясни той.
Компанията няма да пусне производствените линии след края на летните ваканции в завода си в родния си град Волфсбург. Причината е, че производителят изостава при сертифицирането на различните варианти. През септември в сила влиза новият стандартен тест за отработените газове WLTP, който ще е задължителен за новите автомобили.
На най-важния пазар - Китай, през първата половина на годината марките на VW Group са продали малко над 2 млн. нови автомобила, което е увеличение от 9,2%. През юни обаче клиентите са намалили покупките си заради намаляването на вносните мита върху вносни автомобили от 1 юли: продажбите са паднали с 2,2% до 308 400 нови автомобила.
Бизнесът в Бразилия отбелязва значителен ръст, като продажбите през първата половина на годината са скочили с 22,6% до 174 400 автомобила. В Русия доставките също са нараснали с двуцифрен ръст. В САЩ повишението е от 6,3%, на вътрешния пазар Германия марките на групата са увеличили продажбите с 4,6%.


Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?