fallback

Автономните коли на Waymo са минали 8 млн. мили по пътищата

В момента компанията разполага с над 600 самоходни минивана Chrysler Pacifica, движещи се по обществени пътища

13:26 | 23.07.18 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Waymo, звеното за самоуправляващи се коли на компанията майка на Google Alphabet, се похвали с нов важен етап и крайъгълен камък в историята си: 8 милиона мили (почти 13 млн. километра), изминати по обществени пътища. Това означава, че всеки ден колите ѝ са изминавали  по около 25 000 мили, което е на светлинни години пред конкурентите на компанията и е резултат от много ранната инвестиция на Google в технологията за самоуправление, пише технологичният сайт The Verge.

Новината бе съобщена от главния изпълнителен директор на компанията Джон Крафчик по време на събитие на асоциацията на националните губернатори в Санта Фе, Ню Мексико. През миналия ноември Waymo се похвали с 4 млн. мили по публичните пътища, което значи, че компанията е удвоила разстоянието за осем месеца.

 

Waymo has self-driven 8 million miles on public roads, now at a rate of 25K miles per day. This real-world experience, plus over 5 billion miles in simulation, is how we're building the world’s most experienced driver. pic.twitter.com/VkfmLxwi2c

— John Krafcik (@johnkrafcik) 20 юли 2018 г.

Очаква се тези цифри да нарастват, тъй като Waymo добавя все повече автомобили към своя флот от роботизирани таксита. В момента компанията разполага с над 600 самоходни минивана Chrysler Pacifica, движещи се по обществени пътища. През май Waymo обяви сделка с Fiat Chrysler за още 62 000 минивана. А едва през миналата седмица три от превозните средства Jaguar I-Pace на Waymo излязоха по улиците, първата част от обещания флот от 20 000 електрически самообслужващи се джипове.

Waymo също така е изминал 5 млрд. мили чрез симулация, каза Крафчик. Това означава, че всеки ден над 25 000 виртуални версии на самоуправляващите се автомобили на компанията са минали 8 милиона мили симулирано шофиране. Симулаторът дава възможност на автомобилите да практикуват ситуации, които не се срещат редовно в реалния свят. Инженерите на Waymo могат да управляват своите виртуални автомобили през тези така наречени сценарии „на ръба", натрупвайки важни данни при обучението, които след това се вкарват в софтуера за машинно обучение.

Целта на всички тези тестове е да се стигне до точката, при която Waymo ще може да пусне своята първа комерсиална услуга. В момента компанията има над 400 служители в Чандлър, Аризона, като част от програмата "ранни шофьори". Waymo твърди, че добавя повече хора всеки ден и очаква да стартира платената таксиметрова услуга по-късно тази година.

Крафчик предупреди аудиторията, че масовото навлизане на автономни превозни средства вероятно ще бъде "по-дълъг процес, отколкото си мислите". Той отбеляза, че днес все още не можем да си купим напълно автономни автомобили, такива няма да има и още няколко години.

"Няма автономни системи на разположение, нула такива има на пътищата днес", каза Крафчик. „Всичко, което можете да закупите днес, е система за подпомагане на шофьора, което означава, че шофьорът е напълно отговорен за колата. Мисля, че някои потребители се объркват с това“, признава той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:05 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още