IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

След почти 2 десетилетия Opel излезе на печалба

Според германски експерт богатата на традиции марка обаче ще загуби самостоятелност под управлението на PSA Group

13:18 | 24.07.18 г. 4
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Opel, германският автомобилен производител, който в продължение на почти две десетилетия отчиташе загуби под ръководството на General Motors Co., печели отново пари.

PSA Group, френският производител на марките Peugeot, Citroen и DS, който придоби марката преди година, агресивно съкрати разходите и съкрати част от работните места. Във вторник PSA разкри, че през първите шест месеца на 2018 г. Opel е реализирала печалба от 502 милиона евро (587 милиона долара) в сравнение със загуба година по-рано. Акциите се изстреляха с 13%, което е най-сериозният ръст от шест години насам.

„Това е просто най-бързият обрат, който съм виждал в автомобилната индустрия от много години насам", пише анализаторът на JP Morgan Хосе Асуменди в бележка до клиентите си, цитирана от Bloomberg.

След като придоби Opel, PSA стартира план за преобразуване в нея и в британската сестрнска марка Vauxhall, намалявайки разходите за разработване на нови модели с до 50% чрез споделяне на технологии с френската компания майка. Мерките доведоха и до разрешаване на спор с германски синдикални представители, което ще помогне за намаляване на разходите и ще даде възможност на PSA да разпредели инвестициите в страната, в която се намира по-голямата част от работната сила. Споразумението ще доведе до премахването на 3700 работни места от всички германски служители на Opel - около 20 000.

„Тенденцията в Opel-Vauxhall вече е друга“, казва финансовият директор Жан-Баптист де Шатийон, цитиран и от DPA.

„След дълъг период на много години със загуба през първото полугодие постигаме значително ниво на рентабилност“, обобщава той.

Като цяло концернът повишава приходите си за първите шест месеца с почти 40% спрямо година по-рано до 38,6 млрд. евро. Анализаторите очакваха средно приходи в размер на 38,37 млрд. евро. На поделението Opel-Vauxhall се пада дял от 9,95 млрд евро.

Нетната печалба на компанията възлиза на 1,7 млрд. евро – с 242 млн. евро повече от преди година. 

Под егидата на новия ръководител в момента в компанията се провеждат още реформи.

„Групата демонстрира от 2014 г.  способността си да повишава своята глобална рентабилност, ефективност и продажби в световен мащаб въпреки силния насрещен вятър“, заяви главният изпълнителен директор на PSA Карлос Таварес.

„Екипът на Opel / Vauxhall започва да представя добри резултати, за да се създаде нов Opel/Vauxhall. Те работят неуморно, за да освободят допълнителен потенциал. Нашата гъвкавост и нашият силен акцент върху прилагането на сериозни политики са определящият лост за постигане на нашите цели“, допълва той.

PSA купи Opel и британската марка Vauxhall през миналото лято за 1,3 милиарда евро от General Motors. По-рано през този месец стана ясно, че PSA възнамерява да се лиши от големи части от Центъра за развойна дейност на Opel в Рюселхайм.

Според статия на вестник Le Monde Peugeot преговаря за частична продажба на центъра с известни компании за инженерингови услуги от автомобилната индустрия. Това би засегнало около 4000 работни места в града. Развойният център се счита за техническото сърце на германската автомобилна марка.

Автомобилният експерт Фердинанд Дуденхьофер от Университета в Дуисбург-Есен предполага, че така Opel ще загуби своята независимост. Компанията майка PSA изглежда е заинтересована само от настоящата клиентска база на Opel, пише директорът на CAR-Institute в скорошна своя оценка.

Според него работният съвет на Opel няма да може да спре този процес. Експертът гледа на Opel като на сравнително слаба марка, която постоянно губи пазарен дял в Европа през последните години.

"Opel пострада от загубата на клиентите", обясни той. Според него стратегията на Карлос Таварес е германската марка да е само допълнение към PSA. Компанията вече обяви, че всички модели на Opel ще се правят на платформи на PSA до 2024 г. Междувременно първите почти идентични модели на Peugeot и Opel вече са налице.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:53 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

4
rate up comment 0 rate down comment 3
Ivel
преди 5 години
Всяка една кола рано или късно се превръща в Опел. Най-скапания европейски бренд, никога не бих си купил за нищо на света, както и коли от PSA също. Търкълнало се гърнето та си намерило похлупака.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 0 rate down comment 0
khao
преди 5 години
eee значи теслата има още поне 10 години, не мога да разбера каков мрънкат някви пишман-инвесторори :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 9 rate down comment 1
Maslarov
преди 5 години
Ако искаха да ги съсипят просто щяха да ги гледат отстрани как фалират ;)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 3 rate down comment 12
forexboy
преди 5 години
Когато не можеш да победиш конкурента, просто го купи!.....и съсипи след това.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още