Opel, германският автомобилен производител, който в продължение на почти две десетилетия отчиташе загуби под ръководството на General Motors Co., печели отново пари.
PSA Group, френският производител на марките Peugeot, Citroen и DS, който придоби марката преди година, агресивно съкрати разходите и съкрати част от работните места. Във вторник PSA разкри, че през първите шест месеца на 2018 г. Opel е реализирала печалба от 502 милиона евро (587 милиона долара) в сравнение със загуба година по-рано. Акциите се изстреляха с 13%, което е най-сериозният ръст от шест години насам.
„Това е просто най-бързият обрат, който съм виждал в автомобилната индустрия от много години насам", пише анализаторът на JP Morgan Хосе Асуменди в бележка до клиентите си, цитирана от Bloomberg.
След като придоби Opel, PSA стартира план за преобразуване в нея и в британската сестрнска марка Vauxhall, намалявайки разходите за разработване на нови модели с до 50% чрез споделяне на технологии с френската компания майка. Мерките доведоха и до разрешаване на спор с германски синдикални представители, което ще помогне за намаляване на разходите и ще даде възможност на PSA да разпредели инвестициите в страната, в която се намира по-голямата част от работната сила. Споразумението ще доведе до премахването на 3700 работни места от всички германски служители на Opel - около 20 000.
„Тенденцията в Opel-Vauxhall вече е друга“, казва финансовият директор Жан-Баптист де Шатийон, цитиран и от DPA.
„След дълъг период на много години със загуба през първото полугодие постигаме значително ниво на рентабилност“, обобщава той.
Като цяло концернът повишава приходите си за първите шест месеца с почти 40% спрямо година по-рано до 38,6 млрд. евро. Анализаторите очакваха средно приходи в размер на 38,37 млрд. евро. На поделението Opel-Vauxhall се пада дял от 9,95 млрд евро.
Нетната печалба на компанията възлиза на 1,7 млрд. евро – с 242 млн. евро повече от преди година.
Под егидата на новия ръководител в момента в компанията се провеждат още реформи.
„Групата демонстрира от 2014 г. способността си да повишава своята глобална рентабилност, ефективност и продажби в световен мащаб въпреки силния насрещен вятър“, заяви главният изпълнителен директор на PSA Карлос Таварес.
„Екипът на Opel / Vauxhall започва да представя добри резултати, за да се създаде нов Opel/Vauxhall. Те работят неуморно, за да освободят допълнителен потенциал. Нашата гъвкавост и нашият силен акцент върху прилагането на сериозни политики са определящият лост за постигане на нашите цели“, допълва той.
PSA купи Opel и британската марка Vauxhall през миналото лято за 1,3 милиарда евро от General Motors. По-рано през този месец стана ясно, че PSA възнамерява да се лиши от големи части от Центъра за развойна дейност на Opel в Рюселхайм.
Според статия на вестник Le Monde Peugeot преговаря за частична продажба на центъра с известни компании за инженерингови услуги от автомобилната индустрия. Това би засегнало около 4000 работни места в града. Развойният център се счита за техническото сърце на германската автомобилна марка.
Автомобилният експерт Фердинанд Дуденхьофер от Университета в Дуисбург-Есен предполага, че така Opel ще загуби своята независимост. Компанията майка PSA изглежда е заинтересована само от настоящата клиентска база на Opel, пише директорът на CAR-Institute в скорошна своя оценка.
Според него работният съвет на Opel няма да може да спре този процес. Експертът гледа на Opel като на сравнително слаба марка, която постоянно губи пазарен дял в Европа през последните години.
"Opel пострада от загубата на клиентите", обясни той. Според него стратегията на Карлос Таварес е германската марка да е само допълнение към PSA. Компанията вече обяви, че всички модели на Opel ще се правят на платформи на PSA до 2024 г. Междувременно първите почти идентични модели на Peugeot и Opel вече са налице.


Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
преди 7 години Всяка една кола рано или късно се превръща в Опел. Най-скапания европейски бренд, никога не бих си купил за нищо на света, както и коли от PSA също. Търкълнало се гърнето та си намерило похлупака. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години eee значи теслата има още поне 10 години, не мога да разбера каков мрънкат някви пишман-инвесторори :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Ако искаха да ги съсипят просто щяха да ги гледат отстрани как фалират ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Когато не можеш да победиш конкурента, просто го купи!.....и съсипи след това. отговор Сигнализирай за неуместен коментар