fallback

Може ли „Калашников“ да конкурира Tesla?

Руският оръжеен концерн представи автомобил на ток, както и хибридно бъги

20:35 | 23.08.18 г. 9
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Руският производител на оръжие „Калашников“, известен с легендарния си автомат АК-47, се впуска на автомобилния пазар с амбициозната цел да конкурира американския автомобилостроител Tesla с представения днес старовремски модел, вдъхновен от съветската епоха.

„Калашников” използва изложението „Армия-2018”, което се провежда в Москва, за да покаже своите разработки не само при оръжията, но и при автомобилите. Производителят на легендарния автомат явно гледа към бъдещето, тъй като залага на електрическо задвижване.

„Ще разработим собствена концепция за електрическа суперкола, основаваща се на различни оригинални системи, разработени от групата", обясни Калашников в комюнике, без да уточнява кога ще бъде пуснато в продажба новото превозно средство и колко ще струва.

„Тази технология ще ни позволи да се конкурираме със световни автоконструктори на електомобили като Tesla", уверява пресслужбата на групата пред агенция РИА Новости. "За нашата разработка сме се вдъхновили от опита на лидерите на световния пазар", се казва в съобщението.

Първата машина е малък електромобил – UV-4, чийто размери са дължина 3440 мм, широчината – 1530 мм и височина – 1730 мм. Теглото на електромобила е 650 кг., като той е предназначен не само за специални клужби, но и за „гражданския” пазар.

Машината донякъде напомня на Renault Twizy, като задвижването е поверено на електромотор с мощност 68 к.с., който се зарежда от литиево-желязна-фосфатна батерия. Електромобилът може да развива максимална скорост от 80 км/ч, а пробегът му с едно зареждане е 150 км.

Втората машина на „Калашников” е бъги със задвижване на четирите колела, което е предназначена за нуждите на армията.  Автомобилът се казва OV-2, като разчита на хибридно задвижване и може да вози до 4 човека, в това число и шофьор.

Задната ос на машината се задвижва от двигател с вътрешното горене и мощност 57 к.с., а предната – с електромотор със 75 к.с. Военния всъдеход е получил пружинно окачваве с хидравлични амортисьори. Размерите му са по-малки от тези на UV-4 – дължината е 2900 мм, широчината – 1800 мм, а височината – 1500 мм.

Концернът е готов и с електрически мотоциклет – SM1, който също е разработен по поръчка на Министерството на отбраната на Русия. Машината развива до 90 км/ч, като с едно зареждане изминава 150 км. Задвижването става с помощта на мотор с постоянен ток от литиево-йонна батерия.

Инженерите на „Калашников” са поставили на SM1 окачване с пружино-хидравлични амортисьори и предна телескопична вилка. Дължината на мотоциклета е 2200 мм, а височината – 1300 мм.

Предприятието "Калашников" е създадено преди повече от 50 години и носи името на свой служител, измислил автомата АК-47 по съветско време. То преживя продължителен спад, преди да бъде поето от държавата през 2013 година, а наскоро беше приватизирано.

 В контекста на западните санкции срещу руския военнопромишлен сектор дружеството започна да диверсифицира производството си с все повече гражданска продукция. То дори лансира серии облекла и различни стоки - от чадъри до телефонни апарати. 

Още новини от автомобилния сектор четете в Automedia.bg.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:22 | 08.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още