Френското правителство разглежда вариант за налагане на такси върху тежкотоварните превозни средства, които минават транзитно територията на страната, предава Euractiv.
В Париж вече се работи върху такса, която ще бъде насочена към чуждестранни камиони, които само пресичат територията на Франция без да извършват товарно-разтоварна дейност, заяви в неделя министърът на екологичния преход Франсоа дьо Рюжи.
Попитан за евентуално връщане на еко таксата за камионите, която беше премахната от правителството през 2014 г. след няколкомесечни протести, Рюжи описа тогавашната транспортна данъчна система като „пример за лошо управление при облагането с екологични данъци, към което не трябва да се връщаме“.
„Ние работим, подобно на други европейски страни, върху обособяването на такса, която да бъде наложена на чуждестранните камиони, които минават транзитно през Франция. Има шофьори, които дори не зареждат гориво от нашите бензиностанции, съответно те не плащат местен данък гориво, ползват пътищата ни без да плащат за тяхната поддръжка при износването им“, сподели още той.
Според Рюжи тази мярка няма да бъде свързана единствено с екологията. Тя е необходима крачка към осигуряване на допълнителни средства за поддръжка и изграждане на стабилна пътна инфраструктура, която да възпрепятства инциденти, като случая с трагедията в Генуа.


Идват коледните банкети: Как да се забавляваш, без да рискуваш кариерата си?
До дни ще се родят първите бебета, създадени с помощта на изкуствен интелект
Какви защити имат евробанкнотите и как да разпознаем истинските?
Броят на чужденците в Европа се увеличава, нужни са за работна ръка
Какво вещаят звездите за 2026 година?
Инвеститорите се обръщат от AI към компании от по- консервативните сектори
Европейските народи трябва да променят мисленето си по отношение на войната
AI трябва да задава повече въпроси на децата ви
Старомоден лек за отслабващото доверие в правителството
Китай отхвърля чиповете H200 на Nvidia, надхитряйки стратегията на САЩ
Volkswagen попадна в капан
Stellantis иска да увеличи пазарния дял, но някои марки са изложени на риск
Японците са лидери по надеждност и при колите на старо
Грешка ли е да сменяте единствено амортисьорите
10 много яки функции на новия Mercedes GLB
Георгиев: Само за миналата година са 106 присъдите за сексуални посегателства срещу деца
Тихомир Безлов: Големият проблем за политиката в страната ни е, че няма устойчивост
Максимумът на метеорния поток Геминиди за 2025 г. ще настъпи утре
Станишев: Никога не бих оставил страната в такава ситуация