Германският автомобилен концерн BMW ще поеме мажоритарния контрол върху китайското си съвместно дружество и ще се превърне по този начин в първата автомобилна компания, която се възползва от смекчаването на критикуваните правила в Китай за ограничаване на чуждестранната собственост в сектора, съобщава Wall Street Journal.
Германският автомобилен концерн ще плати 3,6 млрд. евро (около 4 млрд. долара) за увеличаването на дела си в партньорството с Brilliance China Automotive Holdings до 75% спрямо сегашните 50%. Споразумението за новото съвместно дружество е в сила до 2040 г., като следва да бъде удължено от 2028 г.
В рамките на сделката съвместното дружество ще разшири значително производствената си база в Шънян, Североизточен Китай, съобщи BMW в комюнике.
“BMW ще придобие конкурентно предимство на китайския пазар“, казва Ялъ Джан, управляващ директор на консултантската компания Automotive Foresight в Шанхай.
През април Китай обяви, че променя регулациите в автомобилната си индустрия. Преди това автомобилните компании трябваше да произвеждат колите си в Китай чрез съвместни дружества, в които можеха да притежават максимален дял от 50%. Новите правила им позволяват да придобиват изцяло китайските си операции.
Въпреки че новите правила за собствеността важат еднакво за всички автомобилни концерни, BMW успя да се възползва по-бързо от тях, защото партньорството й с Brilliance е особено неравнопоставено, заяви Джан. „В това съвместно дружество чуждестранният партньор е супер силен, а местният партньор е супер слаб. Brilliance няма много голям избор“, допълва той.
Държавната компания Brilliance не е смятана за значим играч в Китай. Тя е продала около 102 хил. автомобила под собствената си марка през 2017 г. спрямо 387 хил. местно произведени коли BMW и е силно зависима от приходите от съвместното си дружества с германския концерн.
Повечето чуждестранни автомобилни компании, сред които Ford Motor, General Motors и Volkswagen, съобщиха, че не планират да променят или прекратят съвместните си китайски дружества, повечето от които функционират от над две десетилетия. Те съобщават, че нарушаването на партньорството ще бъде твърде сложно, въпреки че като единствени оператори ще могат да задържат цялата печалба от китайските си продажби и да са свободни да управляват местните си интереси.


Никулден е! Вижте какви са традиции за днес
Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Меган Маркъл се свързала с баща си след ампутирането на крака му
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ Чернобил е повреден от дрон
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес