Американският автомобилен концерн General Motors (GM) заяви в петък, че е отправил апел към администрацията на президента Доналд Тръмп за подкрепа на националната програма за стимулиране на продажбите на превозни средства с нулеви емисии вредни газове, предава Ройтерс.
GM смята, че програмата, която е създадена по модела на изискванията на щата Калифорния за стимулиране на тези продажби, може да повиши значително броя на електромобилите по щатските пътища, като се прогнозира те да достигнат 7 млн. броя до 2030 г.
Най-големият автомобилен производител в САЩ заяви, че изискванията няма как да се приложат на практика, ако цената на батериите не се понижи съществено за този период или целите по изграждането на инфраструктурата не бъдат постигнати.
Директорът по производствеността в GM Марк Реюс сподели, че правителствата и индустриите в Азия и Европа „работят съвместно за утвърждаването на политиките, за да се улесни трансформацията към едно изцяло електрическо бъдеще“.
Националната програма на САЩ в това отношение би могла да създаде нови работни места, както и да редуцира консумацията на изкопаеми течни горива и отделянето на емисии въглероден диоксид, превръщайки електромобилите в достъпни за гражданите превозни средства.
Плановете на GM включват пускането на световния пазар на 20 модела електрически автомобили до 2023 г.
През август тази година администрацията на Доналд Тръмп предложи промяна в регулациите за горивата, наложени от кабинета „Обама“, като моделната гама на всеки производител на автомобили трябва да отговаря на изискването 30 mpg (30 мили с един галон) в реални пътни условия, като тази цифра не може да бъде променяна до 2026 г.
Администрацията настоя Калифорния да прекрати своята програма за ограничаване на вредните емисии и увеличаването на предлаганите електрически превозни средства на пазара. Разглежда се и възможността да бъдат премахнати всички държавни данъчни облекчения за автомобилните компании, които произвеждат електромобили.
Идеята на Калифорния е до 2025 г. електромобилите или другите видове превозни средства с нулеви вредни емисии да съставляват 15,4% от автопарка на щата. Девет други щати, включително Мериленд, Масачузетс, Ню Джърси и Ню Йорк, са приели тези изисквания.
Националният план за нулеви вредни емисии ще даде на автомобилните концерни по-голяма гъвкавост при постигането на целите, отколкото местните щатски законодателства.
Администрацията на Тръмп разкритикува програмата на Калифорния, заявявайки, че тя ще увеличи с милиарди долари разходите на автомобилните производители, които ще продават на загуба електромобили на потребители, които не желаят такива коли.


Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
преди 7 години Тоест, с теб доказахме, че свободен пазар няма и всичко зависи от държавата (като в случая с Тесла) :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Май се сещате за свободния пазар само когато намесата на държавата не ви уйдисва. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Какво стана със свободния пазар? Като трябва да разделим кинтите свободният пазар е на голяма почит. Като стане дума за разходите, всички гледат с насълзени очета към държавата :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар