fallback

Volkswagen е продала хиляди рискови автомобили без проверка

От 2006 г. до 2015 г. компанията е пуснала на пазара почти 17 000 такива експериментални предпроизводствени модели без тестване и корекция, твърди Spiegel

14:56 | 09.12.18 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Разтърсеният от дизеловия скандал германски автомобилен концерн Volkswagen се впуска в нова афера. Групата е продала хиляди т. нар. предпроизводствени автомобили в „неясно състояние“, които не са били проверени, нищо неподозиращите клиенти по целия свят.

Сред тях са някои, които могат да бъдат опасни, защото никой не може да каже кои части са били инсталирани в тях. В продължение на много години компанията е карала купувачите да вярват, че колата им идва от нормално серийно производство и е проверявана безупречно за всички функции.

Германското издание SPIEGEL разполага с вътрешнофирмени документи от VW, които доказват колко погрешно е това предположение. Настоящият главен изпълнителен директор Херберт Дийс е бил информиран чрез няколко одиторски доклада от юли 2016 г. за проблема и свързаните с него рискове. Необходими са били обаче повече от две години, преди VW да пише на хиляди клиенти в началото на декември, да им се извини и да ги призове да препродадат колите си на компанията.

От 2006 г. до 2015 г. VW е  пуснала на пазара почти 17 000 такива експериментални модели  без тестване и корекция, става ясно от одиторския доклад на VW. Одиторите са били аларма през юли 2016 г. и са заявили в "поверително" съобщение, че са нужни „спешни действия в редица отдели".

В доклад, представен през октомври 2016 г., те се оплакват от „значителни слабости"; „задачите на властите", т.е. отговорността към по-чист бизнес „по същество не се възприема“ - а това е ясна критика към висшето ръководство на групата.

Само за периода от 2010 г. до 2015 одиторите са класифицирани 9063 коли като рискови - превозни средства, за които никой в концерна не знае с какви части са асемблирани и какви рискове крият. В някои случаи ревизорите са открили дори доказателства за манипулации. Някои заводи „ръчно" са премествали номера на каросерията от предпроизводствени превозни средства до началната дата на редовните серии и по този начин са прикривали истинската дата на производство. VW твърди днес, че номера на превозни средства не са били манипулирани.

Едва през май тази година, две години след първия анонс, VW решава да създаде програма за обратно изкупуване. Най-малко 5555 коли, които не са били „продаваеми" сега компанията иска да изкупи обратно от своите клиенти. През септември Volkswagen най-накрая информира Федералния орган за моторни превози за казуса. Неговите служители са наредили задължително изземване и са информирали ЕС.

„Тези превозни средства са недопустими за обръщение", твърди от своя страна Федералното министерство на транспорта. Говорител на VW пояснява, че акцията по обратното изкупване е „предпазен, проактивен подход" за изключване на потенциалните рискове.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:02 | 10.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още