fallback

Скандалният Антъни Левандовски създаде идеалния автопилот

С новата му технология Toyota Prius успя да прекоси самостоятелно САЩ

14:11 | 20.12.18 г.

Основният участник и обвиняем в патентния конфликт между Uber и поделението за автономни коли на Google - Waymo – Антъни Левандовски, се похвали със сериозен пробив в системата на автономните технологии за автомобили. Според инженера неговата компания Pronto Al е създала „най-добрата“ система за автономно движение от второ ниво. Оборудваната с нея Toyota Prius е успяла да прекоси САЩ от Източното до Западното крайбрежие, без да се налага нито една намеса на шофьора, предава Bloomberg, цитирана от Automedia.bg.

Левандовски твърди, че създадената от него технология представлява автопилот от второ ниво, който получава данни само от камерите на автомобила и от базовите карти на местностите, през които преминава. Системата работи със създадена от нулата невронна мрежа, съчетаваща възможностите на самообучаващ се изкуствен интелект и компютърно зрение. 

Подобна система не „говори“ на автомобила, докато той се движи, а се учи да го управлява – така, както правят и  хората. Комплексът се казва Pronto, като може да предсказва поведението на участниците в движението и да взима съответните решения. Системата работи при всякакви условия – пълна тъмнина, високи температури, сняг и дъжд, като може да прекарва автомобила дори през шосета, през които по-рано не е минавала.

Първият продукт на Левандовски ще се казва Copilot by Pronto, като представлява цял комплекс от системи, подпомагащи водача (ADAS). Той ще бъде предназначен за тирове, самосвали и туристически автобуси. Системата ще дебютира в началото на следващата година. Левандовски пише в блога си, че неговият план е да пробие в масовата индустрия за камиони, чиито шофьори се борят с умората и лошото време, което от своя страна води до хиляди смъртни случаи в САЩ през годината.

Левандовски напусна Google през 2016 г., за да създаде компанията за автономни камиони Otto, която Uber придоби по-късно същата година. След това Waymo обвини Uber, твърдейки, че е налице кражба на критично важна технология. Компанията за споделени пътувания сключи през февруари извънсъдебно споразумение, като се съгласи да даде на Waymo около 245 млн. долара под формата на акции на Uber.

За Левандовски медиите писаха последно през лятото във връзка с новата му компания за автономни камиони, която все още е в началния етап на развитието си. Фирмата, наречена Kache.ai, не се популяризира особено, откакто документите за регистрацията ѝ като корпорация са били подадени към властите в Калифорния в началото на 2018 г.. На пръв поглед няма никакви признаци Левандовски изобщо да е свързан с нея. Засега се знае малко за новата фирма. Думата “Kǎchē” на китайски означава камион, което е сигнал за връзка с Китай. Засега технологичният уебсайт не е успял да потвърди, че Kache.ai има някакви външни партньори от чужбина.

Преди да бъдат направени някои промени в уебсайта на компанията, в него е имало информация, заснета от TechCrunch, която посочва, че фирмата работи по „следващото поколение технологии за автономни превозни средства за индустрията с камиони“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:22 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още