Обременен от неблагоприятната среда в автомобилната индустрия, германският поддоставчик Continental очаква спад на бизнеса и през тази година. За първата половина на годината включената в германския индекс Dax компания предупреждава за по-нататъшно свиване на продажбите заради редица рискове. След лятото обаче се окачва бавно подобряване на ситуацията, предава DPA.
Базираната в Хановер копания очаква общия обем на производството на леки и лекотоварни автомобили през 2019 г. да остане на приблизително същото ниво като предходната година. Според данните приходите следва да нараснат леко до между 45 млрд. евро и 47 млрд. евро. Въпреки това след спада през 2018 г. чистият Ebit марж се очаква да спадне отново до между 8 до 9%.
„Както се очакваше, низходящата тенденция на автомобилните пазари се засили значително през четвъртото тримесечие“, се цитира главният изпълнителен директор на Continental Елмар Дегенхарт в прессъобщение. „Това, в съчетание с дълбоките промени в нашите индустрии, забавя темповете ни на растеж".
През първата половина на годината Conti очаква насрещен вятър от продължаващото слабо търсене в Китай и търговския спор между САЩ и Китай. Негативен фактор е въвеждането на новия стандарт за емисии WLTP в Европа. „Към това се прибавя и общата неопределеност около Brexit", обяснява финансовият директор на компанията Волфганг Шефер. През втората половина на годината компанията очаква лек пазарен ръст в сравнение с ниската база от предходната година.
През изминалата година, в която Conti многократно понижаваше собствените си цели, продажбите нараснаха леко с около един процент до 44,4 млрд. евро. Коригираната оперативна печалба, от друга страна, се сви до около 4,1 млрд. евро от 4,75 милиарда евро година по-рано. Коригираният марж спадна съответно до 9,2% от 10,8% за предходната година. Наскоро компанията обеща марж от поне 9%.
Въпреки слабите в момента пазари Continental се придържа към плана си за частично IPO на своето подразделение Powertrain. Компанията работи "с пълни сили за това", казва Дегенхарт. Правната автономия на подразделението Powertrain е била завършена в началото на годината. Групата възнамерява да обяви новото име на поделението „възможно най-скоро".


Митов за полицай на годината: Днес поощряваме най-добрите от добрите
Задържаха 82-годишен мъж за кражба от варненско село
"Възраждане"-Варна: Енергията от протестите трябва да се трансформира в избирателна активност
ПП-ДБ искат да свалят охраната на депутатите и изцяло машинно гласуване
Бой в месарски магазин във Варна заради... предреждане
AI няма да замени трейдърите, но те трябва да се адаптират към новостите
Кр. Йорданов: Общият наратив за AI е верен, но акциите трябва да се селектират
Тейлър: Великобритания търси опита на американските VC
Тейлър: Великобритания е много силна в AI, финтех
Малко е трудно да се строят центрове за данни
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Land Rover пуска Defender в чест на Уинстън Чърчил
Изкуствен интелект направи кола от две скици
Надеждно и по-евтино: производители отново променят подхода си
Стачка: Възможни са забавяне или отмяна на полети за Италия на 17 декември
Любомир Дацов: По-разумно би било да се изтегли бюджетът за догодина
Social Art Media предлага управление на Google Ads реклами
Червен пуловер за празниците – 6 стилни идеи за комбинации с него
НАТО И ЕК се включват в преговорите за траен в Украйна
преди 6 години Ами значи е крайно време да намалят цената на гумите. Петролът е надолу, а и аз трябва да си купувам напролет :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар