Обременен от неблагоприятната среда в автомобилната индустрия, германският поддоставчик Continental очаква спад на бизнеса и през тази година. За първата половина на годината включената в германския индекс Dax компания предупреждава за по-нататъшно свиване на продажбите заради редица рискове. След лятото обаче се окачва бавно подобряване на ситуацията, предава DPA.
Базираната в Хановер копания очаква общия обем на производството на леки и лекотоварни автомобили през 2019 г. да остане на приблизително същото ниво като предходната година. Според данните приходите следва да нараснат леко до между 45 млрд. евро и 47 млрд. евро. Въпреки това след спада през 2018 г. чистият Ebit марж се очаква да спадне отново до между 8 до 9%.
„Както се очакваше, низходящата тенденция на автомобилните пазари се засили значително през четвъртото тримесечие“, се цитира главният изпълнителен директор на Continental Елмар Дегенхарт в прессъобщение. „Това, в съчетание с дълбоките промени в нашите индустрии, забавя темповете ни на растеж".
През първата половина на годината Conti очаква насрещен вятър от продължаващото слабо търсене в Китай и търговския спор между САЩ и Китай. Негативен фактор е въвеждането на новия стандарт за емисии WLTP в Европа. „Към това се прибавя и общата неопределеност около Brexit", обяснява финансовият директор на компанията Волфганг Шефер. През втората половина на годината компанията очаква лек пазарен ръст в сравнение с ниската база от предходната година.
През изминалата година, в която Conti многократно понижаваше собствените си цели, продажбите нараснаха леко с около един процент до 44,4 млрд. евро. Коригираната оперативна печалба, от друга страна, се сви до около 4,1 млрд. евро от 4,75 милиарда евро година по-рано. Коригираният марж спадна съответно до 9,2% от 10,8% за предходната година. Наскоро компанията обеща марж от поне 9%.
Въпреки слабите в момента пазари Continental се придържа към плана си за частично IPO на своето подразделение Powertrain. Компанията работи "с пълни сили за това", казва Дегенхарт. Правната автономия на подразделението Powertrain е била завършена в началото на годината. Групата възнамерява да обяви новото име на поделението „възможно най-скоро".


Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Защо Швеция предлага безплатен престой в тиха горска хижа?
Гуцанов: Социалните разходи и придобивки за хората се запазват
Защо аутизмът не трябва да се третира като самостоятелно състояние?
Букурещ гласува в кметската надпревара
преди 6 години Ами значи е крайно време да намалят цената на гумите. Петролът е надолу, а и аз трябва да си купувам напролет :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар