След слабия старт на годината германският автомобилен пазар отчита значителен ръст през февруари. Броят на новите регистрации се е увеличил през февруари в сравнение със същия период на миналата година с 3 на сто до 268 800 леки автомобила, както обяви Асоциацията на автомобилната индустрия (VDA).
За първите два месеца на годината ръстът е от един процент спрямо предходната година. С досегашните 535 000 нови регистрации германският автомобилен пазар достига най-високия обем от 20 години, съобщава Асоциацията на международните производители на моторни превозни средства (VDIK).
За втори пореден месец – за първи път от края на 2015 г. след като Дизелгейт на Volkswagen предизвика скандал с емисиите вредни газове, са се продавали отново повече коли с дизелови двигатели. С три процента повече нови регистрации пазарният дял се е повишил до 32,6% през февруари, в сравнение с почти 50% преди Дизелгейт.
Според оценките на Петер Фус, автомобилен експерт от консултантската компания EY, това отчасти се дължи на премиите за замяна на германския производител на автомобили за по-старите дизелови коли. Освен това през последните месеци е имало затруднения с доставките на превозни средства с дизелово гориво заради новия стандарт за измерване на отработените газове WLTP, така че при доставките сега има ефект на догонване. „Така че дали настоящият ренесанс на дизела е постоянен, ще стане ясно само след няколко месеца“, казва Фус.
Производството на нови автомобили през януари и февруари възлиза на 814 000 броя по данни на Асоциацията на автомобилната индустрия, което е с десет процента по-малко от същия период на миналата година. След спада на износа през януари броят на превозните средства, доставени в чужбина, се стабилизира през февруари на ниво от 348 500 единици.
Като цяло обаче перспективите не са добри, пояснява експертът на EY, цитиран от N-TV. По-слабата икономика, предстоящият твърд Brexit и заплахата от по-високи американски мита за автомобили от Европа тежат на пазара.
Въпреки това входящите поръчки от Германия отново са значително над нивото от предходната година: според VDA местните клиенти са поръчали почти с една пета повече коли спрямо предходната година. Това е вторият пореден месец с двуцифрен ръст на поръчките.


Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Тръгна петиция против отдаването на кортовете в "Чайка" на частни клубове
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден
Ген. Атанасов: Ако този вот на недоверие не мине, ще се усилят протестите
Мирослав Великов победи в "Игри на волята", грабна чек за 100 000 лв.
преди 6 години Нито една от тези мерки няма да помогне, пробвано е и е пълен провал. Не стига, че дълговете вече са преминали 150% от БВП но разбира се зомбираните последователи на кенсианската секта продължават да настояват за същите вече тотално компроментирани идеи. Днешните кенсианци са си чисти ленинисти-социалисти, защото дори самият Кейнс никога не е препоръчвал стимули в края на икономическия цикъл... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Увеличете доставките към необятния европеиски пазар и всичко ще бъде наред Има различни начини да го направите -от стимули до замяна на стари с нови автомобили Няма мита такси митници единна валута продължаващи да купуват автомобили европеици отговор Сигнализирай за неуместен коментар