Китайският посредник за споделени пътувания Didi Chuxing попада все повече във фокуса на световните производители. Сега японският индустриален лидер Toyota може да си сътрудничи с китайците. Както пише бизнес всекидневникът Nikkei в сряда, японците обмислят да инвестират еквивалента на около 500 милиона евро в най-голямата услуга за мобилност на Китай. Това ще съответства на около един процент от прогнозната стойност на Didi. В допълнение Toyota планира да създаде компания за мобилни услуги в Китай, твърди още Nikkei.
Toyota не е пожелала да потвърди или отрече материала. Компанията продължавала да преразглежда своята бизнес стратегия в области като свързване, автономно шофиране, споделяне и електрификация, заяви говорителят на компанията Аарон Фаулс. „Но в момента нямаме какво да обявим“.
Но влизането на Toyota в Didi няма да е изненада, защото японците ще разширят инвестиционната си офанзива в новите мобилни услуги в Китай.
Досега Toyota е инвестирала в американската услуга Uber и лидера на Югоизточна Азия Grab. Това върви ръка за ръка с различни сътрудничества, от разработването на автономни таксита до вграждането на платформата за данни на Toyota за услуги за мобилност, включително услуги, като управление на автомобилния парк и полици за застраховки, свързани със стила на шофиране.
Дори и с Didi вече има сътрудничество. Toyota е част от проект с VW и други автомобилни производители, чрез който производителите на автомобили разработват с Didi електрически автомобили специално за нуждите на споделеното пътуване. Но това очевидно не е достатъчно за Toyota. Групата се стреми да ускори трансформацията си от автомобилен производител в глобална компания за мобилност чрез своите алианси с редица регионални услуги.
Основаната през 2012 г. услуга за споделено пътуване Didi е особено интересна за всички производители на автомобили като партньор за сътрудничество. С 550 милиона клиенти компанията вече е гигант в Китай. Освен това тя развива изкуствен интелект и се разширява бързо в други услуги и чужди пазари.
Въпреки това Toyota ще има предимство пред конкурентите си със своята инвестиция, тъй като производителят на автомобили вече има инвестиции чрез съюз с друг вложител и в регионални услуги: с японския технологичен конгломерат Softbank.
Основателят на Softbank Масайоши Сон успя с помощта на своя Softbank Vision Fund да стане един от най-големите инвеститори в Uber, Grab и Didi. През миналата година Softbank и Toyota подсилиха сътрудничеството си в Япония с основаването на разработчика на платформи за мобилност Monet Technologies, към който междувременно се присъедини и Honda.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат
Мелони иска закон, който "да се справи с джендър идеологията"
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време