Все по-тежки времена за завода на Opel на дъщерната компания Vauxhall във Великобритания. Според материал на Financial Times френският собственик на Opel заплашва да премести производството на Opel Astra от Елсмир Порт в друга фабрика в Европа, ако Brexit направи производството на модела при британците нерентабилно. Предупреждението последва избирането на новия британски премиер Борис Джонсън, който иска да осъществи бързо оттегляне на британците от ЕС.
Ръководителят на PSA Карлос Таварес твърди, че ако британците не постигнат задоволителен резултат при напускането на ЕС, компанията преглежда възможен завод в Южна Европа за изграждането на бъдещата Astra.
„Честно казано, бих предпочел да я правим [Astra] в Елсмир Порт, но ако условията са лоши и не можем да ги правим на печалба, тогава трябва да защитавам останалата част от бизнеса", казва Таварес пред The Financial Times. „Имаме алтернатива на Елсмир Порт”.
Френският производител на автомобили, който притежава Opel заедно с Vauxhall, планира още през юни производството на следващия модел на Astra в Обединеното кралство. Въпреки това дори и тогава компанията посочи като условие за това сигурните икономически отношения на британците с Европа след Brexit. Следващата Astra според PSA ще се сглобява от 2021 г. в германския завод на Opel в Рюселсхайм, а във Великобритания трябваше да е втората фабрика.
Ако PSA се откаже от производството на Astra в Англия, това вероятно ще доведе до затварянето на завода в Чешир в северозападна Англия с повече от хиляда служители. Това би намалило присъствието на компанията в Обединеното кралство до завода за ванове в Лутън, в който работят малко над хиляда души.
Ако британците напуснат ЕС без споразумение, страната и компаниите ѝ ще бъдат подложени на митнически контрол и мита. Неотложността на Таварес отразява предупрежденията на водещите представители на автомобилната индустрия във Великобритания за възможното въздействие на Brexit върху производството. В петък британската търговска камара предупреди Джонсън, че Brexit без споразумение е „екзистенциална заплаха" за индустрията. От всички британски заводи този в Елсмир Порт е най-уязвимият - 80% от продукцията му се изнасят в Европа, а около три четвърти от неговите компоненти се внасят от Стария континент.