Все по-тежки времена за завода на Opel на дъщерната компания Vauxhall във Великобритания. Според материал на Financial Times френският собственик на Opel заплашва да премести производството на Opel Astra от Елсмир Порт в друга фабрика в Европа, ако Brexit направи производството на модела при британците нерентабилно. Предупреждението последва избирането на новия британски премиер Борис Джонсън, който иска да осъществи бързо оттегляне на британците от ЕС.
Ръководителят на PSA Карлос Таварес твърди, че ако британците не постигнат задоволителен резултат при напускането на ЕС, компанията преглежда възможен завод в Южна Европа за изграждането на бъдещата Astra.
„Честно казано, бих предпочел да я правим [Astra] в Елсмир Порт, но ако условията са лоши и не можем да ги правим на печалба, тогава трябва да защитавам останалата част от бизнеса", казва Таварес пред The Financial Times. „Имаме алтернатива на Елсмир Порт”.
Френският производител на автомобили, който притежава Opel заедно с Vauxhall, планира още през юни производството на следващия модел на Astra в Обединеното кралство. Въпреки това дори и тогава компанията посочи като условие за това сигурните икономически отношения на британците с Европа след Brexit. Следващата Astra според PSA ще се сглобява от 2021 г. в германския завод на Opel в Рюселсхайм, а във Великобритания трябваше да е втората фабрика.
Ако PSA се откаже от производството на Astra в Англия, това вероятно ще доведе до затварянето на завода в Чешир в северозападна Англия с повече от хиляда служители. Това би намалило присъствието на компанията в Обединеното кралство до завода за ванове в Лутън, в който работят малко над хиляда души.
Ако британците напуснат ЕС без споразумение, страната и компаниите ѝ ще бъдат подложени на митнически контрол и мита. Неотложността на Таварес отразява предупрежденията на водещите представители на автомобилната индустрия във Великобритания за възможното въздействие на Brexit върху производството. В петък британската търговска камара предупреди Джонсън, че Brexit без споразумение е „екзистенциална заплаха" за индустрията. От всички британски заводи този в Елсмир Порт е най-уязвимият - 80% от продукцията му се изнасят в Европа, а около три четвърти от неговите компоненти се внасят от Стария континент.


През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
НА ЖИВО: Теглят жребия за Мондиал 2026
Каква е тайната на дълголетието на Дик Ван Дайк?
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец