Германският автомобилен концерн Volkswagen набира темпо в състезанието за доминация за електрическото бъдеще на индустрията, предава Bloomberg TV Bulgaria, като се позовава на CNN.
Най-големият производител на автомобили в света обяви, че е постигнал споразумение с шведската Northvolt за създаването на фабрика за батерии в Германия.
Volkswagen заяви, че производството на батериите ще започне в края на 2023 г. или в началото на 2024 г., ход, който е ключов за способността ѝ да създаде “най-голямата електрическа офанзива в автомобилната индустрия в света”.
Компанията инвестира 900 млн. евро (993 млн. долара) в съвместното предприятие с Northvolt. Част от парите ще отидат в германската фабрика, а останалите ще осигурят на Volkswagen 20-процентен дял в Northvolt и място в нейния надзорен съвет.
Групата планира да пусне около 70 нови електрически модела през следващото десетилетие и се надява да създаде 22 млн. електрически коли за този период. Тя инвестира над 30 млрд. евро (33 млрд. долара) в електрификацията на колите си през следващите 4 години, отчасти в следствие на скандала с дизеловите емисии.
Volkswagen потвърди, че серийното производство на новия електрически автомобил ID.3 ще започне през ноември, като първите модели ще бъдат доставени на клиентите през следващата година. Компанията вече е продала лимитираната версия на ID.3, която ще направи международния си дебют по време на Автомобилното изложение във Франкфурт на 9 септември.
В случай на успех Volkswagen може да пребори конкуренти като Tesla на американския предприемач Илон Мъск и подкрепяната от Уорън Бъфет BYD в Китай.


НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията