fallback

Tesla ще търси увеличаване на своя пазарен дял в САЩ с електрически пикап

Илон Мъск заяви, че според експертите новото превозно средство ще бъде „най-добрият продукт“ на компанията до момента

18:33 | 21.11.19 г.

Изпълнителният директор на американския концерн за електромобили Tesla Илон Мъск е готов да разкрие следващия модел на компанията – електрически пикап, съобщава The Wall Street Journal.

Идеята се появява на фона на промяната в предпочитанията на американските потребители, които насочват фокуса си върху по-големите и по-мощни превозни средства, превръщайки този сегмент от автомобилната индустрия в един от най-печелившите в САЩ.

Планът на Мъск може да помогне на Tesla да увеличи своя пазарен дял на местно ниво.

Милиардерът-иноватор планира да разкрие най-новото превозно средство на Tesla, което нарече в Twitter „Cybertruck“. 

Изпълнителният директор на Tesla посочи, че пикапът ще има възможности, подобни на тези на популярния модел F-150 на Ford Motor и дизайн, вдъхновен от научнофантастичния филм „Блейд Рънър“ от началото на 80-те години на миналия век.

„Той е по-близо до бронетранспортьор от бъдещето “, написа в Twitter Мъск на 13 октомври.

През изминалия месец милиардерът посочи още, че анализаторите определят въпросния „кибер пикап“ като „най-добрия продукт“ на компанията до момента.

На желаещите да притежават подобно превозно средство обаче може да им се наложи да покачат известно време, преди да успеят да се докоснат до пикапа. Все още остава неясно кога Tesla ще започне масовото производството на електромобила, а Мъск е известен с неспазването на производствените срокове, които дава.

Преди две години той обяви проект за електрически камион тип „полуремарке“, както и нов модел спортен автомобил Roadster. Планът за серийно производство на камиона за тази година се провали и остана като реализация за 2020 г. Подобно е положението и с Roadster.

По-рано тази година Tesla представи и своя SUV Model Y, чието производство също ще стартира догодина.

Пазарът на пикапи отдавна е съблазнителен сегмент за производителите на автомобили, тъй като виждат успеха, който той донесе за Ford и General Motors.

Клиентите на GM, Ford и Fiat Chrysler Automobiles показаха по-голяма лоялност към моделите от типичните купувачи на седани. Почти 70% от купувачите на камиони на Ford например се насочиха отново към Blue Oval, сочи проучване, проведено от компанията за пазарни изследвания Strategic Vision. При Ford 51% от купувачите на автомобили с тази марка също се обръщат към техните модели. За сравнение, 34% от купувачите на Nissan Motor купуват отново камион на японския концерн.

Tesla може да се окаже „в по-неблагоприятно положение, тъй като в крайна сметка ще се конкурира със себе си за тези, които купуват за престиж, докато клиентите, които искат истински камион - а не негова спортна версия“, биха се обърнали към други доставчици на този тип превозни средства, коментира Александър Едуардс, президент на Strategic Vision.

Проектната начална цена на Cybertruck е под 50 хил. долара, каза Илон Мъск в началото на седмицата.

 „Пикапът няма да е за всеки“, заяви милиардерът, добавяйки: „Ако някой просто иска да има автомобил, който да прилича на пикапите от последните 20, 30 или 40 години, този вероятно не е за тях“. 

Фокусирането върху сегмента на пикапите от страна на Tesla се дължи на голямата финансова привлекателност на тези модели превозни средства. Големите пикапи с марка Ford представляват 36% от продажбите на концерна в Северна Америка за миналата година, като са отговорни в същото време за 70% от печалбата в региона, посочват от Barclays.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:45 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още