fallback

Продажбите на Jaguar Land Rover са намалели с 6% през 2019 г.

Но през последното тримесечие се наблюдават признаци за възстановяване

18:15 | 10.01.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Автомобилният производител Jaguar Land Rover (JLR) отчете 6% спад в годишните продажби в петък след трудна година, в която представянето му беше ударено от отслабващия пазар на автомобили в Китай и намаляващото търсене на дизелови автомобили в Европа.

Продажбите на дребно през 2019 г. включват 557 706 автомобила, като броят им отразява спада с 13,5% в Китай. През последните шест месеца обаче компанията отчете двуцифрен ръст в страната, като общите й продажби се повишиха с 1,3% през декември.

„През последните шест месеца има значително подобрение в Китай, където интензивната работа на търговците на дребно е съчетана със значителни подобрения на процесите и продуктите и това започва да дава резултати, според главният търговски директор Феликс Браутигам.

В началото на 2019 г. JLR обяви планове за съкращаване на около 10% от работната си сила и предприе мерки за намаляване на разходите и подобряване на паричните потоци с 2,5 млрд. паунда.

Компанията, собственост на индийската Tata Motors, се върна към растеж през последното тримесечие на 2019 г., като отчете печалба от 204 млн. долара.

Автомобилният производител JLR, подобно на голяма част от автомобилната индустрия, също е изправен пред предизвикателството да увеличи инвестициите в превозни средства с нулеви и ниски емисии, тъй като регулациите се затягат, като същевременно трябва да се справи с намаляване на търсенето при някои модели с конвенционално задвижване.

Jaguar Land Rover и  BMW съвместно разработват електрически двигатели, трансмисии и силова електроника, което би позволило на двете компании да споделят високите разходи за усъвършенстване на зелените технологии.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:27 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още