fallback

Skoda подновява производството на коли в Чехия с повишен здравен контрол

36-процетеният спад на производството на автомобилния сектор в страната през март е изтрил общо 2,68 млрд. долара от приходите на компаниите

15:45 | 27.04.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Най-големият износител на Чехия, автомобилният концерн Skoda Auto, възобнови производството си в понеделник (27 април), докато автомобилният сектор на страната е изправен пред трудно възстановяване след избухването на пандемията от коронавирус заради свитото глобално търсене на автомобили, пише Ройтерс.

Автомобилната индустрия представлява една десета от икономическата продукция на Чехия, една четвърт от износа и допринася за 150 000 работни места, но изглежда, че нейните представители ще работят доста под капацитета си до края на тази година.

Skoda, която част от Volkswagen Group, преустанови дейността си през март, тъй като темпът на заразяване с коронавирус в Европа започна да се увеличава, като сега компанията решава да рестартира производството, тъй като Чехия, която е с население от 10,7 млн. души, разхлабва някои ограничителни мерки.

В понеделник чешките магазини с площ до 2500 кв. м и някои други търговски обекти отново отварят врати съгласно плановете на правителството за поетапно възстановяване на икономиката.

Служителите на Skoda се върнаха на своите работни места с маски и бяха подложени на проверка на температурата, като част от предприетите 80 нови мерки от страна на компанията. 

Около 90% от чешките автомобилни компании са затворили или ограничили производството си от март. Почти всички трябва да възобновят дейност през следващите седмици, информират от чешката Асоциация на автомобилната индустрия.

Регистрираният от страната 36-процетен спад на производството на автомобили и части през март струва на концерните и доставчиците общо 67 млрд. крони (2,68 млрд. долара) приходи, добавят от Асоциацията. Нейният директор Жденек Пецл заяви, че почти цялото априлско производство ще бъде загубено, преди да се възстанови дейността на 60% през май.

Той изчисли, че тази година производството в сектора ще се колебае между 60-90% от пълния си капацитет.

 „Началото на рестарта ще бъде доста нестабилно“, посочва Пецл, добавяйки: „Най-голямото опасение е ... какво ще направят пазарите“.

До момента автомобилната индустрия в Чехия е загубила 4000 работни места заради коронавируса, като 42% от фирмите обмислят още съкращения.

Koyo Bearings Czech Republic, част от японската корпорация JTEKT, възобнови своята дейност този месец след прекъсване за две седмици. Производството ѝ се колебае между 10-90% всяка седмица, като за тази седмица то е планирано да бъде на 60% от нормалния си капацитет, заяви президентът на компанията Петр Новак.

С подобни седмични панове компанията оставя част от своите 500 служители у дома, които ще бъдат подпомогнати финансово чрез нова държавна краткосрочна работна схема, подобна на т. нар. система Kurzarbeit за подпомагане на работата при съкратено работно време в Германия. Компанията посочва, че желае да избегне съкращения на своите служители.

Според Новак връщането към нормалната производствена дейност ще се извършва постепенно, като концернът вероятно няма да може да реализира пълни обеми до 2021 г.

Чешкото министерство на финансите очаква икономиката на страната да се свие с 5,6% през тази година. Редица чуждестранни автомобилни концерни със заводи в Чехия също започват да възстановяват постепенно дейността си, като Hyundai, Toyota и Peugeot направиха това през първите две седмици на април.

Най-големият от трите завода на Skoda в страната, който през 2019 г. е произвел 1,43 млн. автомобила, също работи.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:21 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още