Ford Motor определи Джим Фарли за нов главен изпълнителен директор, след като вторият по големина американски автомобилен производител се зае с преструктуриране на глобалните си операции на фона на коронавирусната криза, която го принуди да вземе голям дълг, предава Ройтерс.
58-годишният Фарли, който беше главен оперативен директор, ще наследи Джим Хакет като главен изпълнителен директор и президент от 1 октомври, съобщи автомобилната компания. Фарли ще бъде четвъртият ръководител на Ford от 2014 г. насам.
Изпълнителният председател Бил Форд съобщи, че компанията не е обмисляла външни кандидати, защото „бордът ни сметна, че сме на прав път“ с Фарли.
„Не бих очаквал големи изненади“, допълни Форд, имайки предвид други промени на ръководни постове.
Фарли, който се присъедини към компанията през 2007 г., беше назначен за главен оперативен директор през март. Тогава основният му вътрешен конкурент за топ позицията в автомобилния производител Джо Хинрич обяви оттеглянето си.
Фарли има репутация във Форд на умел и пробивен политик, която му спечели някои верни почитатели, но го направи непопулярен сред други.
Хакет и Фарли ще работят заедно по време на двумесечен преходен период, а 65-годишният Хакет ще продължи като съветник в компанията до март 2021 г.
Книжата на Ford поскъпват с 1,27% към 19,52 ч. българско време, след като по-рано прибавиха 3% към стойността си след новината за назначаването на Фарли за главен изпълнителен директор.
Цената на акциите на компанията е загубила близо 40% от стойността си, откакто Хакет пое юздите като главен изпълнителен директор през май 2017 г. и е на дъно, което не е достигано от световната финансова криза през 2009 г.
От началото на годината книжата на Ford са загубили 26% от стойността си, а пазарната капитализация на компанията от 27 млрд. долара е една десета от тази на конкурента Tesla.
Хакет беше посочен за ръководната позиция във Ford от президента Бил Форд, правнук на основателя на компанията Хенри Форд. Хакет нямаше опит в автомобилната индустрия и мандатът му в автомобилната компания беше колеблив и съпътстван от постоянно слухове, че е напът да бъде отстранен. Но Бил Форд се придържаше лоялно към избрания от него главен изпълнителен директор над три години.
На момента отношенията на Хакет с Wall Street бяха обтегнати. Анализатори изразиха разочарование от често неразбираемия му корпоративен език вместо ясни послания накъде се насочва Ford и липсата на неотложни действия за преструктуриране на автомобилната компания.
Миналата седмица Ford обяви тримесечна печалба благодарение на инвестиция на Volkswagen в подразделението й за самоуправляващи се автомобили Argo AI, която далеч компенсира оперативната загуба заради спирането на производството вследствие на коронавируса.
Ford съобщи, че очаква загуба за цялата година, но допълни, че трябва да разполага със значителни ликвидни средства до края на 2020 г., дори ако глобалното търсене намалее допълнително или коронавирусната пандемия наложи ново затваряне на заводите за сглобяване на автомобили.
Вторият по големина американски автомобилен концерн е изправен и пред намаляващо търсене в Китай, втория му по големина пазар.
Ford е загубила 771 млн. долара в Китай миналата година и пазарният й дял там се свива. Компанията не успява да съживи продажбите в Китай, откакто бизнесът започна да се свива в края на 2017 г.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 5 години всичлите са ти куци моето момче.... спомням си за могъщия форд над жалката тесла... и други глуупост писани от теб. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Една от най-куците инвестиции, които съм правил някога - добре че е доста малка и добре че капиталовата ми загуба се покри на 50-60% от дивидентите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар