fallback

Продажбите на Ford се свиват заради фабричните промени във връзка с пикапа F-150

Концернът отчита 45-процентен спад при продажбите на автомобили, тъй като продължава да се съсредоточава върху сегмента на пикапите и кросоувърите

18:38 | 04.11.20 г.

Продажбите на американския автомобилен производител Ford Motor Co. в САЩ се свиват с 6,1% през октомври, отчасти заради фабричните промени, които ще позволят на концерна да произвежда преработената версия на своя най-популярен пикап F-150, съобщава Bloomberg.

През миналия месец Ford е продал 181 820 автомобила в сравнение с 193 571 броя година по-рано.

Производителят спря публично отчитане на месечните продажби в САЩ през 2018 г., няколко месеца след като конкурентът General Motors Co. (GM) премина към тримесечно отчитане. Fiat Chrysler Automobiles NV (FCA) и други представители на американската автомобилна индустрията последва този пример. 

Сега Ford реши, че ще публикува месечни резултати от продажбите за „обозримото бъдеще“, за да предостави на инвеститорите повече подробности за представянето си в САЩ по време на пандемията, споделя Сейд Дийп, говорител на компанията.

Продажбите на серията пикапи F се понижават с 4% до 71 593 броя през октомври. Миналата година Ford продаде почти 900 000 пикапа от въпросната серия, след което започна редизайн на модела, за да отговори на предизвикателствата от страна на GM и FCA, които обновиха своите модели Chevrolet Silverado и Ram.

Въпреки че продажбите на F серията намаляват в рамките на миналия месец, доставките на дребно за индивидуални клиенти отчитат ръст от 1,5%, изтъква Дийп.

Главният финансов директор на Ford Джон Лоулър заяви, че компанията ще се размине с продажбата на 100 000 пикапа F-150 през четвъртото тримесечие, тъй като концернът преоборудва фабриката си близо до Канзас Сити, за да започне производството на преработения модел.

Автомобилният производител заяви, че пускането на новия F-150, което включва и преоборудването на фабрика в Диърборн, Мичиган, протича гладко.

Продажбите на пикапи спадат със 7,4%, притиснати от 26-процентния спад при доставките на търговски микробуси Transit. Продажбите на кросоувъри се увеличават с 9,4%, докато тези на Explorer скачат с 20% на годишна база.

Общите продажби на автомобили на Ford спадат с 45%, докато концернът продължава да загърбва пазара на седани в САЩ, за да се съсредоточи върху по-доходоносните пикапи и джипове.

Луксозната марка Lincoln отчита 2,8% ръст при продажбите, подкрепена от от 37-процентното увеличение на доставките на малкия SUV модел Corsair.

Акциите на Ford поевтиняха с 2,3% в началото на сесията в Ню Йорк.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:35 | 11.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още