fallback

Полша ще подпомага своята автомобилна индустрия с производство на електромобили

Държавната полска компания ElectroMobility Poland представи два електрически прототипа автомобила с марка Izera, които планира да пусне на пазара през 2023 г.

22:47 | 11.11.20 г.

За производителя на въздушни филтри PZL Sedziszow амбициозният план на Полша да произвежда електрически превозни средства от нулата може да се окаже катализаторът, който да помогне на местните доставчици да настигнат чуждестранните конкуренти.

Държавната компания ElectroMobility Poland представи електрически хечбек и SUV прототипи марка Izera, който планира да пусне в продажба през 2023 г., съобщава Automotive News Europe.

В тази връзка PZL Sedziszow започна да произвежда батерии за електромобили преди две години и вярва, че правителственият план от 5 милиарда злоти (1,3 млрд. долара) за изграждането на двата модела ще привлече повече глобални автомобилни производители на местния пазар.

"Единствено новата мобилност наистина може да стимулира производството на автомобили в Полша," споделя собственикът и председател на PZL Sedziszow Адам Сикорски пред Ройтерс. "Ако производителите видят, че има достатъчно и надеждни доставчици на части за електрически автомобили в Полша, те ще бъдат по-склонни да обособят монтажни заводи в страната". 

Производството на автомобилни части представлява 11% от промишленото производство и 4% от брутния вътрешен продукт (БВП) на Полша, много по-малко отколкото в Словакия, Унгария и Чехия, където секторът представлява повече от една трета от промишленото производство.

Варшава обаче смята, че преминаването от превозни средства с двигатели с вътрешно горене към електромобили може да предостави възможност за намаляване на разликата спрямо другите страни от Вишеградската четворка.

Министърът на климата Михал Куртика прогнозира, че поляците ще приемат национална марка автомобили и успехът ѝ може да повиши международния профил на доставчиците в страната.

"Имаме шанс да добавим допълнителен тласък към тази екосистема, която вече съществува", изтъкна Куртика пред Ройтерс.

Дори ако проектът не успее, той все пак може да даде тласък на сектора на компонентите.

"Трудно е да се произведе кола от нулата и също толкова трудно да се направи в големи количества", споделя ръководителят на автомобилното звено за Централната и Източна Европа на британската компания  PricewaterhouseCoopers (PwC) Йенс Хьорнинг. "Но това ще привлече иновации и нови технологии в пространството на доставчиците", добавя той.

Италианската компания Torino Design стои зад стила на прототипите на ElectroMobility. Според Deutsche Welle ElectroMobility води преговори с германския концерн Volkswagen за неговата MEB платформа, както и с Toyota и Hyundai за техните архитектури, оптимизирани за електромобили.

Стартирането на производство на електрически превозни средства в малък мащаб ще позволи на полските доставчици да растат заедно с проекта. Това ще им помогне да станат конкурентоспособни на международните пазари.

Висококвалифицираната, но относително евтина работна сила помогна да превърне Чехия, Словакия и Унгария в инвестиционни и производствени центрове за световни марки автомобили като VW, Audi, Mercedes-Benz и Kia.

Полша изостава в това отношение, но вярва, че преминаването към електрическа мобилност създава нова възможност за нейната индустрия.

Страната вече е използва щедри стимули за привличане на азиатски доставчици на батерии като LG Chem и Guotai Huarong, за да засили позициите си в индустрията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:39 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още