fallback

България е втора в Европа по спад на продажбите на нови коли за октомври

Няма страна на Стария континент, която да отчита ръст в регистрациите на нови превозни средства през първите десет месеца на годината

11:09 | 18.11.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

България се нарежда на второ място в Европа по спад на продажбите на нови автомобили през октомври, сочат данни на Асоциацията на европейските автомобилни производители (АСЕА). Регистрациите на нови превозни средства у нас се свиват през изминалия месец с 25,4% на годишна база до 2088 броя, като в това отношение страната ни е изпреварена единствено от Латвия, където спадът достига 29,3 на сто. 

Общо за Европейския съюз (ЕС) продажбите на нови автомобили отново се завръщат към спада, след като отчетоха ръст през септември. Блокът записва 7,8-процентен спад на регистрациите на нови превозни средства, които се свиват до 953 615 броя, след като редица европейски правителства подновиха националните блокади заради увеличаващия се брой заразени с коронавирус.

От всички страни в ЕС най-голям ръст отчита Румъния – 17,6%, следвана от Ирландия, където регистрациите нарастват с 5,4%. Това са единствените страни, които регистрират увеличение в броя на продажбите през октомври.

Общо за Европа най-голямо увеличение отбелязва Норвегия, където продажбите на нови автомобили се повишават с 23,6%. Страната е следвана от Исландия, където регистрациите са с 12% повече.

Продажбите на нови автомобили във Великобритания през октомври се свиват с 1,6% до 140 945 броя.

Общо за Западна Европа понижението в регистрациите достига 6,4%, като за Германия то е 3,6%, а в Италия продажбите се свиват с 0,2%.

АСЕА

За първите десет месеца на годината ЕС отчита 26,8-процентен спад на продажбите на нови автомобили.

България се нарежда на четвърто място по спад на регистрациите, като отчита понижение в размер на 35,6%. Страната ни е изпреварвана от Хърватия, където спадът достига 43,5%, Португалия (-37,1%) и Испания (-36,8%).

За периода януари-октомври нито една страна в ЕС, както и в Европа, не отчита ръст в продажбите на нови автомобили.

При автомобилните компании Volkswagen Group регистрира 9,1-процентен спад на продажбите до 238 029 броя през октомври спрямо година по-рано. Продажбите на марката VW се свиват с 18,6%, докато тези на Skoda регистрират 2,5-процентен спад. Делът на VW Group на европейския пазар се свива до 25% от 25,3 на сто през октомври 2019 г.

Регистрациите на нови автомобили от групата на PSA се понижават с 6,6% през октомври. Въпреки това френският концерн увеличава своя дял на европейския пазар от 15,9% през октомври 2019 г. до 16,1 на сто.

Продажбите на Renault отбелязват лек ръст от 0,2% до 112 021 автомобила. Делът на френския производител нараства до 11,7% през октомври.

Най-голям спад сред автомобилните концерни отчита японския Mazda  - 38%, докато при марките лидер в това отношение е Lada от групата на Renault, където продажбите се сриват с 87,3%.

За периода януари-октомври делът на VW Group нараства до 25,6%, докато продажбите на германския производител отчитат 25,1-процентен спад.

Понижението в рамките на PSA Group е още по-дълбоко – 33,2%.

Mazda отново отчита най-голямо свиване сред производителите в периода от 42,6%. Сред марките най-лоши резултати отчита Smart на Daimler, където понижението достига 79,2%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:09 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още