fallback

Nissan ще стимулира производството в Африка с ново регионално бизнес звено

Японският концерн иска да се възползва от растящите доходи на домакинствата от страните на юг от Сахара, за да увеличи продажбите

17:34 | 02.12.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Японската автомобилна група Nissan Motor ще създаде ново регионално бизнес звено в Африка, тъй като се стреми да увеличи производствения си капацитет и да проникне в един от най-големите неразвити пазари на нови автомобили в света, съобщава Ройтерс. 

Решението на компанията бележи мащабната реорганизация на нейните операции на континента, обединявайки ги в едно предприятие, ръководено от Майк Уитфийлд, който преди това работи като директор на звеното на  Nissan в Южна Африка и Египет.

Една от причините за подобно действие е фактът, че доходите на домакинствата в страните на юг от Сахара нарастват, което подкрепя търсенето на автомобили. Въпреки това жителите там представляват само 1% от продажбите на нови автомобили в глобален план.

Повечето автомобилни концерни са съсредоточили производството си и разчитат на продажбите в Южна Африка, най-развитата икономика на континента. Страната е отговорна за 85% от общите покупки на нови автомобили в Африка.

Nissan, заедно с конкурентите Volkswagen, BMW и Toyota, лобират пред африканските правителства, търсейки по-добри условия, които благоприятстват местното производство, както и ограничаване на вноса на евтини употребявани автомобили.

Производителите се надяват да се възползват и от обособяването на Африканската континентална зона за свободна търговия, която се очаква да влезе в сила в началото на следващата година. Търговското обединение може да намали митата и да облекчи потока на стоки между обвързаните страни, като в същото време стимулира търговията с 15-25%.

През ноември японският концерн обяви, че очаква оперативната загуба за фискалната година, приключваща в края на март 2021 г., ще бъде с 28 процента по-ниска от предишната прогноза. За тримесечието юли-септември Nissan отчете оперативна загуба от 4,8 млрд. йени, в сравнение със средната оценка на анализаторите за загуба от 148 млрд. йени.

Nissan предприе агресивен план за преструктуриране, след като компанията се сблъска с проблеми, свързани с портфолиото от застаряващи модели, докато се беше фокусирала върху обема на продажбите на фона на ареста на бившия председател на алианса Карлос Гон през 2018 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:50 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още