Германската компания Continental AG, втори по големина производител на автомобилни компоненти в Европа, обмисля варианти как да расте по-бързо от своите конкуренти в индустрията, както и да увеличи приблизително трикратно своята рентабилност, след като стартира дълбоко преструктуриране под ръководството на новия главен изпълнителен директор Николай Зетцер.
Continental се ориентира към марж на коригираната печалба преди лихви и данъци между 8 и 11% в средносрочен план, заяви германският концерн, в сравнение с прогнозата си за около 3-процентен марж за тази година.
Производителят обсъжда варианти да купува компании, да продава активи и да сключва партньорства, за да постигне целите си, съобщава Bloomberg.
В края на октомври Continental се раздели преждевременно с предишния изпълнителен директор Елмар Дегенхарт, който посочи пред Надзорния съвет здравето си като причина да напусне компанията.
След като замени Дегенхарт на поста, Зетцер се фокусира върху растежа и технологичното развитие.
„Ще гарантираме, че онези продукти, които вече имат водещи позиции в наситената пазарна среда, ще останат печеливши“, изтъква той.
Continental е притисната да осъществи мащабна трансформация, тъй като автомобилната индустрия започна процес на постепенна електрификация, като повечето от новите автомобили изискват по-малко компоненти от конвенционалните превозни средства с двигатели с вътрешно горене.
Continental
Компанията заяви, че планира да заложи на автомобилния софтуер, компютърните системи, технологиите за автономно шофиране, цифрови услуги, гумите, както и върху бизнеса ContiTech.
Към момента пазарната стойност на дружеството достига 24 млрд. евро, което е значително по-малко от 37,5-те милиарда евро, които компанията иска да генерира от продажби през тази година.
Производителят заяви, че ще отдели своето звено за силови агрегати Vitesco през следващата година. Този ход може да помогне за възстановяване на доверието на инвеститорите и да ги убеди, че Continental може да осъществи планираните структурни промени и да се съсредоточи върху области, които са ключови за прехода на индустрията към електрическа мобилност.
Миналия месец Continental заяви, че очаква рентабилността ѝ да се свие за четвърти път през последните пет години. По-рано тя прогнозира марж на печалбата от 5,5% до 6,5%, но оттегли тази прогноза през април, позовавайки се на щетите от пандемията от Covid-19.
През последните дни Continental проведе поредица от брифинги, за да подчертае преди инвеститорите технологичния си напредък в области от автомобилния софтуер и автономното шофиране до свързаността на превозните средства.


Курортите вече са пълни за 8 декември
Свличане на скали затвори прохода "Троян-Кърнаре"
Аксаково загуби и последния си мач за 2025 година
Олимпик Варна с рекордна победа в третото ниво на българския футбол този сезон
Черно море с благородна кауза за мача с Арда
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Тревожен сигнал: хранителната сигурност в България не е обезпечена
Трафикът на кокаин в Европа се увеличава
Вулканът Килауеа изригна с фонтан от лава с височина около 370 метра ВИДЕО
Красиви идеи за празнична украса с малък бюджет
Гръцкият имотен пазар губи инерция: чуждите инвестиции рязко спадат