Германската компания Continental AG, втори по големина производител на автомобилни компоненти в Европа, обмисля варианти как да расте по-бързо от своите конкуренти в индустрията, както и да увеличи приблизително трикратно своята рентабилност, след като стартира дълбоко преструктуриране под ръководството на новия главен изпълнителен директор Николай Зетцер.
Continental се ориентира към марж на коригираната печалба преди лихви и данъци между 8 и 11% в средносрочен план, заяви германският концерн, в сравнение с прогнозата си за около 3-процентен марж за тази година.
Производителят обсъжда варианти да купува компании, да продава активи и да сключва партньорства, за да постигне целите си, съобщава Bloomberg.
В края на октомври Continental се раздели преждевременно с предишния изпълнителен директор Елмар Дегенхарт, който посочи пред Надзорния съвет здравето си като причина да напусне компанията.
След като замени Дегенхарт на поста, Зетцер се фокусира върху растежа и технологичното развитие.
„Ще гарантираме, че онези продукти, които вече имат водещи позиции в наситената пазарна среда, ще останат печеливши“, изтъква той.
Continental е притисната да осъществи мащабна трансформация, тъй като автомобилната индустрия започна процес на постепенна електрификация, като повечето от новите автомобили изискват по-малко компоненти от конвенционалните превозни средства с двигатели с вътрешно горене.
Continental
Компанията заяви, че планира да заложи на автомобилния софтуер, компютърните системи, технологиите за автономно шофиране, цифрови услуги, гумите, както и върху бизнеса ContiTech.
Към момента пазарната стойност на дружеството достига 24 млрд. евро, което е значително по-малко от 37,5-те милиарда евро, които компанията иска да генерира от продажби през тази година.
Производителят заяви, че ще отдели своето звено за силови агрегати Vitesco през следващата година. Този ход може да помогне за възстановяване на доверието на инвеститорите и да ги убеди, че Continental може да осъществи планираните структурни промени и да се съсредоточи върху области, които са ключови за прехода на индустрията към електрическа мобилност.
Миналия месец Continental заяви, че очаква рентабилността ѝ да се свие за четвърти път през последните пет години. По-рано тя прогнозира марж на печалбата от 5,5% до 6,5%, но оттегли тази прогноза през април, позовавайки се на щетите от пандемията от Covid-19.
През последните дни Continental проведе поредица от брифинги, за да подчертае преди инвеститорите технологичния си напредък в области от автомобилния софтуер и автономното шофиране до свързаността на превозните средства.


Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Умеров: Постигнахме реален напредък по време на разговорите в Берлин
Нов астероид и мистериозен обект приближават Земята през декември 2025
Броят на левовете в обращение намалява
Башар Асад живее в „луксозно изгнание“ в Москва
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Дебатът на пазара на облигации за курса на Фед през 2026 г. набира скорост
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Защо Германия иска развод с Китай
Дженифър Анистън ще прекара Коледа с новия си
Марго Роби разкри защо не говори много за сина си