fallback

Акциите на Foxconn се изстреляха след сделката му с Byton

Споразумението може да осигури спасителна линия за Byton, която за първи път разкри M-Byte през 2018 г., но оттогава се затруднява да увеличи производството

12:09 | 05.01.21 г.
Автор - снимка
Създател

Поддоставчикът на Apple Foxconn подписа договор с китайския производител на електрически автомобили Byton, за да помогне за производството на първия му автомобил. Този ход бележи голям тласък на Foxconn в автомобилното производство, докато азиатският концерн се опитва да диверсифицира бизнеса си отвъд простото асемблиране на потребителска електроника.

Книжата на Foxconn, която се търгува като Hon Hai Precision Industry Co. в Тайван, отчитат ръст от над 4% във вторник, след като в понеделник затвориха с повишение от над 8%.

Byton, Foxconn и икономическата зона в Нандзин подписаха в понеделник рамково споразумение за стратегическо сътрудничество за съвместно производство на модела M-Byte на Byton до първото тримесечие на 2022 година.

Foxconn ще предостави своя опит в усъвършенстваните производствени технологии, експертизата си в оперативното управление и ще споделя индустриални ресурси, се казва в изявление на компаниите.

Споразумението може да осигури спасителна линия за Byton, която за първи път разкри M-Byte през 2018 г., но оттогава се затруднява да увеличи производството. Базираната в Нандзин компания трябваше да спре производството през юли и да се подложи на реорганизация, след като пандемията на коронавируса навреди на бизнеса.

За Foxconn сделката е начин да диверсифицира бизнеса си. През миналата година Foxconn пусна набор от инструменти, които ще позволят на компанията да проектира големи части от електрически автомобил, които ще бъдат произведени от тайванската фирма. Тези инструменти включват шасита, както и софтуери за автомобила.

Технологичните компании все по-често се фокусират върху автомобилната индустрия по отношение на инвестициите, залагайки на електрическите превозни средства и автономните технологии. Foxconn е единственият от основните партньори на Apple, която обмисля да разработи собствена автономна кола. Дружеството се стреми да диверсифицира своите операции, които до голяма степен зависят от американския технологичен гигант.

В началото на 2020 г. основното публично звено на Foxconn Hon Hai Precision Industry Co. обяви своите планове за създаване на съвместно предприятие с автомобилния концерн Fiat Chrysler Automobiles NV за разработване и производство на електрически автомобили в Китай, въпреки че според плана компанията няма да участва в сглобяването на превозните средства.

През октомври тайванската компания представи първото си шаси за електрически превозни средства, както и отворена софтуерна платформа, която има за цел да помогне на производителите на електромобили да реализират по-бързо своите модели на пазара. Дружеството ще започне доставките през април. Групата Foxconn доставя части на други големи автомобилни производители, включително и на американския лидер в индустрията на електромобилите Tesla Inc.

Byton, един от най-известните китайски стартъпи в сферата на електромобилите, преживя трудна 2020 година. Компанията спря всички вътрешни операции и прати в принудителен отпуск персонала през юли, след като пандемията от коронавирус помрачи бизнеса ѝ. Спирането на дейността беше удължено до юни тази година. Още преди Covid-19 компанията се сблъска с трудности при спазването на обявените срокове за производство и доставка на първия си модел. Уебсайтът на компанията все още приема резервации за автомобили.

Основан от бивши мениджъри на BMW AG, Byton, първоначално наречена Future Mobility Corp., има около 1000 служители в Китай от юни и около 500 работници в други страни, включително в САЩ. Сред нейните инвеститори личат имена като държавната китайска корпорация FAW Group Corp. и производителят на батерии за електромобили Contemporary Amperex Technology Co. Ltd., който доставя своите продукти на Tesla.

Byton планира да влезе на пазара в Северна Америка и Европа около средата на 2020 г., заяви в началото на 2019 г. бившият главен изпълнителен директор и съосновател на дружеството Даниел Кирхърт.

Батерията на кросоувъра M-Byte може да бъде заредена на 80% за около 35 минути, като превозното средство може да развие максимална скорост от 190 км/час. Пробегът му с едно зареждане е 550 километра.

Китайският пазар на електрически превозни средства продължава да показва силен растеж. Стартъпите в сектора Nio, Li Auto и Xpeng обявиха през последните няколко дни, че доставките им са се увеличили през 2020 г., приключвайки годината с нови месечни рекорди.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:05 | 10.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още